Heti foglalkozások 38.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Február hónapban elsősorban mozgásos, együttműködéses feladatokat oldottunk meg. Figyelmet szenteltünk környezetünk tisztaságára és az együttműködés fejlesztésére is.

Február 7.- én néptánc foglalkozást tartottunk. Szatmári csárdás motívumkincseit tanultuk. A gyerekek nagy szeretettel fordultak a néptánc felé. Szívesen és figyelmesen tanulták a látott motívumokat. Örömmel táncoltak együtt. A foglalkozás végén pedig zenés játékkal búcsúztunk egymástól. Megbeszéltük, hogy máskor is találkozunk és táncolunk.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Február hónap sok érdekességet tartogatott.

Február 7.- én a fenntartható Európáról volt szó az előadáson. A kérdéskört több oldalról megvilágítottuk, hiszen nem csak a bevándorlás párti és az azt ellenző erők szembenállásáról lehet szó, hanem az európai parlamenti választások utáni erővonalak alakulásának függvénye is lehet Európa kettéosztottsága. Jól körvonalazódik az Olaszország – V4- ek tengely is a francia- benelux- szal szemben.

Nyelvi foglalkozás – angol

38-40. foglalkozás

A foglalkozáson az angol zenei kultúra egyik mérvadó csapatával, a Beatles együttessel ismerkedtünk. Az Egy nehéz nap éjszakája című film megtekintésével képet kaptunk a 60-as évek zenéjéről, életmódjáról, öltözködéséről. Felidéztük a négy „gombafejű” munkásságát.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A/1, 38. foglalkozás

Készítette: Kurekné Balovics Éva

Időpont: 2019. február 6.

Téma: Hozzárendelések és összefüggések. „ Titkosírás”

A februári első foglalkozáson inkább a játékosságra helyeztük a hangsúlyt. Elfogytak már a tartalékok, nagyon várjuk már a tavaszt, hogy feltöltődjenek az energia raktáraink. Éppen ezért sokkal több erőfeszítést igényel egy-egy feladat sikeres elvégzése, nehezebb az út a jó megoldásig. Vállvetve segítették egymást a tanulók, hogy a gyengébb képességűek is sikerélményhez jussanak. A foglalkozások nagy előnye, hogy osztálykereteken kívül is együtt tudnak működni. Jól alkalmazták az együtt gondolkodás módszerét. Sokszor olyan tanulótól érkezett a megoldás, akitől nem is vártunk ilyen gyors megfejtést. Sok-sok dicsérő szó volt a jutalom.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A/2

Foglalkozás időpontja: 2019. február 06.

1315 – 1400

Foglalkozás vezető: Varga Zsolt

Téma: Hozzárendelések és összefüggések. „Titkosírás.”

Nemsokára túl leszünk a nehéz téli hónapokon, amikor sok erőt és energiát igényel, hogy a napi feladatainkat megfelelő odafigyeléssel végezzük el. Látszik a tanulóinkon is, hogy nehezebb a koncentrálás; fáradékonyabbak.

Ezért igyekszünk őket mozgósítani. Játékos, mozgásos feladatokkal ellátni.

A tanórai kereten kívül, más megközelítésben tálalni az elsajátítandó, vagy gyakorlásra szánt feladatsorokat. Fő szempont ezért a játékos megközelítési mód, és a párokban, illetve csoportmunkában történő feladatmegoldás. Ezt általában szeretik a gyerekek, s az a tapasztalat, hogy ez a fajta, tanulási mód a gyengébb, lemaradó gyerekeket is sikerélményhez juttatja.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.