Heti foglalkozások 7.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Közösségi jog az EU-ban

A közösségi jog, mint téma nagyon szerteágazó, így az előadás inkább fogalmakat hivatott tisztázni. A közösségi jog többféle forrásra épül. Egy részük alapító szerződések, illetve a szerződések, melyek a ratifikálás után minden tagállam részére kötelező érvényűek. Másodlagos jogforrások az irányelvek, alapelvek, egyéb jogi eszközök, melyek elősegítik a feladatok végrehajtását.

Tisztáztuk a rendelet fogalmát és a határozat tartalmi egységét is. Az ajánlásokat szituációs játék formájában próbáltuk ki, jókat nevettünk z egymásnak írt- gyakran humoros tartalmú ajánlásokon. A foglalkozás így jókedvűen ért véget.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

7. foglalkozás: Egészséges életmód, a higiéniai körülmények preventív hatása. Beszélgettünk többek között a tavaszi takarítás hagyományáról, amely vallási alapokra vezethető vissza, de számos pozitív élettani tulajdonsága is van.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport

Téma: Beszédművelés, nyelvtörők gyakorlása.

A nyelvtörők gyakorlása vicces feladatnak bizonyult.

Voltak nagyon bátor és ügyes gyerekek. Mindenki szívesen próbálkozott.

A tanulók többsége nehezen nyilvánul meg szóban, nehezen fejezi ki magát.

Ennél a feladatnál azonban sikerélményük volt. Legnagyobb meglepetésemre a gyerekek is tanítottak nekem új nyelvtörőket.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A foglalkozás alatt még a síkidomokkal foglalkoztunk. Ezalkalommal a gyakorlatban. Jó hangulatban telt el a foglalkozás, hiszen főként gyakorlati feladatokat oldottak meg a tanulók a táblánál. A háromszögek szerkesztését ismételtük át illetve gyakoroltuk be. A tanulók egyéni munkában dolgoztak a helyükön, valamint egy-egy tanuló a táblánál szerkesztett.

Sajnos a gyerekek szerkesztési munkái még pontatlanok. Sok akadályt okoz, hogy kevés a használható vonalzó és körző, melyet a szerkesztések során használhatnak. Gyakran 2-3 tanuló használ egy eszközt a szerkesztéshez, ami nagyon meghosszabbítja a feladat elvégzéséhez szükséges időt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

A hetedik foglalkozás 2018. 03. 21- én volt megtartva. Témája: beszédművelés, nyelvtörők gyakorlása. A foglalkozás célja: a helyes beszéd, a tiszta kiejtés gyakorlása.

A célom elértem. A hetedik foglalkozáson sikerült beszédművelést és nyelvtörőket is gyakorolni a tanulókkal. Szókártyák segítségével, egyénileg minden gyereknek lehetősége nyílt a gyakorlásra. A tanulók igyekeztek minél kifejezőbben és szebben mondani a szókártyán kapott nyelvtörőket. Nagy élvezettel figyelték egymást. Az arcukon tükröződött, hogy tetszett nekik a feladat. Majd a végén megtapsolták egymást.

Nyelvi foglalkozás – angol

A foglalkozásokon az országismeretet próbáltuk megalapozni. Where are you from? kérdéssel kiegészítettük az önmagunkról adott információkat. I live in…, I’m from …., This is … kezdetű mondatok használatával azt mutattuk be, hogy hol élünk,honnan jöttünk. Mesebeli lakóhelyeket is kitaláltak, ezen jókat derültünk. Címereket, zászlókat terveztünk kitalált országokhoz. Bemutatkoztak, mint uralkodók, királyok, királynők. Mindannyian nagyon élveztük a szituációs játékokat.

 

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.