Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Közösségi jog az EU-ban
A közösségi jog, mint téma nagyon szerteágazó, így az előadás inkább fogalmakat hivatott tisztázni. A közösségi jog többféle forrásra épül. Egy részük alapító szerződések, illetve a szerződések, melyek a ratifikálás után minden tagállam részére kötelező érvényűek. Másodlagos jogforrások az irányelvek, alapelvek, egyéb jogi eszközök, melyek elősegítik a feladatok végrehajtását.
Tisztáztuk a rendelet fogalmát és a határozat tartalmi egységét is. Az ajánlásokat szituációs játék formájában próbáltuk ki, jókat nevettünk z egymásnak írt- gyakran humoros tartalmú ajánlásokon. A foglalkozás így jókedvűen ért véget.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
7. foglalkozás: Egészséges életmód, a higiéniai körülmények preventív hatása. Beszélgettünk többek között a tavaszi takarítás hagyományáról, amely vallási alapokra vezethető vissza, de számos pozitív élettani tulajdonsága is van.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
Téma: Beszédművelés, nyelvtörők gyakorlása.
A nyelvtörők gyakorlása vicces feladatnak bizonyult.
Voltak nagyon bátor és ügyes gyerekek. Mindenki szívesen próbálkozott.
A tanulók többsége nehezen nyilvánul meg szóban, nehezen fejezi ki magát.
Ennél a feladatnál azonban sikerélményük volt. Legnagyobb meglepetésemre a gyerekek is tanítottak nekem új nyelvtörőket.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A foglalkozás alatt még a síkidomokkal foglalkoztunk. Ezalkalommal a gyakorlatban. Jó hangulatban telt el a foglalkozás, hiszen főként gyakorlati feladatokat oldottak meg a tanulók a táblánál. A háromszögek szerkesztését ismételtük át illetve gyakoroltuk be. A tanulók egyéni munkában dolgoztak a helyükön, valamint egy-egy tanuló a táblánál szerkesztett.
Sajnos a gyerekek szerkesztési munkái még pontatlanok. Sok akadályt okoz, hogy kevés a használható vonalzó és körző, melyet a szerkesztések során használhatnak. Gyakran 2-3 tanuló használ egy eszközt a szerkesztéshez, ami nagyon meghosszabbítja a feladat elvégzéséhez szükséges időt.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A hetedik foglalkozás 2018. 03. 21- én volt megtartva. Témája: beszédművelés, nyelvtörők gyakorlása. A foglalkozás célja: a helyes beszéd, a tiszta kiejtés gyakorlása.
A célom elértem. A hetedik foglalkozáson sikerült beszédművelést és nyelvtörőket is gyakorolni a tanulókkal. Szókártyák segítségével, egyénileg minden gyereknek lehetősége nyílt a gyakorlásra. A tanulók igyekeztek minél kifejezőbben és szebben mondani a szókártyán kapott nyelvtörőket. Nagy élvezettel figyelték egymást. Az arcukon tükröződött, hogy tetszett nekik a feladat. Majd a végén megtapsolták egymást.
Nyelvi foglalkozás – angol
A foglalkozásokon az országismeretet próbáltuk megalapozni. Where are you from? kérdéssel kiegészítettük az önmagunkról adott információkat. I live in…, I’m from …., This is … kezdetű mondatok használatával azt mutattuk be, hogy hol élünk,honnan jöttünk. Mesebeli lakóhelyeket is kitaláltak, ezen jókat derültünk. Címereket, zászlókat terveztünk kitalált országokhoz. Bemutatkoztak, mint uralkodók, királyok, királynők. Mindannyian nagyon élveztük a szituációs játékokat.