Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
November 8.- án a hónap első foglalkozásán váltóversenyekkel hangoltuk az elkövetkező hónapot. Három csapatban 7 versenyszámban mérték össze a gyerekek az ügyességüket és a gyorsaságukat. Jókedvű, pörgős foglalkozás sikeredett.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
November 8.-án, a hónap első foglalkozásán a Visegrádi Négyek együttműködési formáiról tartottam beszámolót. Elhangzott, hogy mi az együttműködés történelmi háttere, mely országok a tagjai, és kitértem a közös kiállás lehetőségeire is. Visszautaltam a magyar – lengyel barátságra és beszéltünk Trianonról is. Földrajzi és geopolitikai értelmezést is kapott a V 4.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/1 csoport
Ideje: 2018.11.07.
Vezető: Kurekné Balovics Éva
Az alapműveletek gyakorlása játékos feladatokon keresztül
A bemeneti mérések eredményeinek manuális figyelembe vételével alakítottuk ki az éves munkarendet. Fő hangsúlyt a játékos feladatok kapták. Ennek az első programját tartottuk novemberben. A mozgásos feladatok során az is bekapcsolódott, aki írásban nem túl sikeres. Játékos feladatok során kívánjuk átismételni a „számkirály” játék. A „Keresd a párokat” játékban műveletek és eredmények összekapcsolásával alakítottak párokat. Jó közösségépítő tevékenységnek bizonyult, máskor is alkalmazni fogjuk ezt a fajta munkamódszert. Jó hangulatú foglakozás volt, hamar elröpült az idő.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/2 csoport
Foglalkozás időpontja: 2018. november 07.
1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Alapműveletek gyakorlása játékos feladatokon keresztül.
A feladatok megtervezésénél leginkább a bemeneti mérés eredményeit vettem figyelembe. A nehezebb feladatok mellett, játékos feladatok megoldására is sor került. Fő hangsúlyt a játékos feladatok kapták.
A játékos matematika alkalmazásával pozitívvá válhat a tanulók hozzáállása a tantárgyhoz. Sok segítséget nyújt a csoportmunka és a közös játék. A játékos feladatmegoldás során a tanár is tevékenyebben részt vehet a tanulás folyamatában, és fényt deríthet más matematikai feladatokkal kapcsolatos akadályokra.
Jó hangulatú foglalkozás volt, a gyerekek élvezték a játékos tanulást.
Nyelvi foglalkozás – angol
My favourite clothes are …. mondatszerkezettel és rajz segítségével a saját ruhatárukat mutatták be. A többiek az tájékoztatás alapján társították a felsorolt ruhákat és a tanulókat a Who am I? kérdésre adott válaszaik alapján. A foglalkozás végén megválasztották a Divatkirálynőt.