Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
November 22.- én kerékpáros és közlekedési ismereteket tanultunk. Megbeszéltük, hogy hogyan néz ki egy szabályosan felszerelt kerékpár, ismertettük és összeszedtük a szabályos tartozékokat illetve szót ejtettünk arról is, hogy melyek azok a KRESZ előírások, melyek nem csal a kerékpárosokra, hanem a gyalogosokra is vonatkoznak annak érdekében, hogy biztonságban legyünk a közúton és a járdán is.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
November 22.-én a megváltozott Olaszország került terítékre. Különös tekintettel a migráció kérdéskörére megismerkedtünk Matteo Salvini elképzelésével, a tengeri útvonalak lezárásával, az NGO- k működésének elvével. Szóba került a francia- olasz vita, a bevándorlók elhelyezése is.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/1 csoport
Foglalkozást tartó: Vaszily Szilárdné
Időpont: 2018.11.21.
Téma: Játékos nyelvi feladatok „Játék a betűkel”
A foglakozást a „Mit visz a kishajó?” kezdetű játékkal indítottuk. Ehhez szükség van az „abc” ismeretére is. Főleg a közneveket és tulajdonneveket gyakoroltuk. A hangok, betűk a nyelvi építkezés legkisebb elemei. A feladatokat ezek köré csoportosítottam. A szógyűjtés bizonyos magán és mássalhangzókkal érdekes feladatnak bizonyult.
Pl.:
e-é a-á m-k-s
egér kanál mókus
egyél talál mákos
A gyerekek kérték, hogy rendezzünk versenyt, ki tud a legtöbb szót gyűjteni. Csoportban dolgoztak. Az anagramma játékot is nagy izgalommal és lelkesedéssel fogadták. Végül a keresztnevük kezdőbetűjével egy rájuk jellemző tulajdonságot kellet írniuk.
pl: Kedves Kati
Édes Éva
Jó Juli… stb
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/2 csoport
Készítette: Vaszily Szilárdné
Időpont: 2018.11.21.
Téma: Szóbújócska
A foglakozások zöme játékos jellegű, így könnyebben motiválhatóak a gyerekek. A „szóbújócska” nevű játék lényege az volt, hogy keresztneveket kellett keresni a szavakban.
pl: virradóra
A tulajdonnevek helyesírását is sikerült átismételni. A hátralévő időben a gyerekeknek kellett kitalálni hasonló feladványokat. Nagyon ötletes megoldások születtek. Ismét hasznosan, jó hangulatban telt a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
What’s the time? kérdésre válaszolva megtanultuk a negyed, háromnegyed, fél óra kifejezését, valamint az óra+perc kifejezését. A What do you do in ….? kérdésre adott válaszok alkotása során a cselekvés kifejezése is gyakorlásra került.