Heti foglalkozások 29.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Társadalmi felelősségvállalás

November 22.- én kerékpáros és közlekedési ismereteket tanultunk. Megbeszéltük, hogy hogyan néz ki egy szabályosan felszerelt kerékpár, ismertettük és összeszedtük a szabályos tartozékokat illetve szót ejtettünk arról is, hogy melyek azok a KRESZ előírások, melyek nem csal a kerékpárosokra, hanem a gyalogosokra is vonatkoznak annak érdekében, hogy biztonságban legyünk a közúton és a járdán is.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Európai Unió

November 22.-én a megváltozott Olaszország került terítékre. Különös tekintettel a migráció kérdéskörére megismerkedtünk Matteo Salvini elképzelésével, a tengeri útvonalak lezárásával, az NGO- k működésének elvével. Szóba került a francia- olasz vita, a bevándorlók elhelyezése is.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

A/1 csoport

Foglalkozást tartó: Vaszily Szilárdné

Időpont: 2018.11.21.

Téma: Játékos nyelvi feladatok „Játék a betűkel”

A foglakozást a „Mit visz a kishajó?” kezdetű játékkal indítottuk. Ehhez szükség van az „abc” ismeretére is. Főleg a közneveket és tulajdonneveket gyakoroltuk.  A hangok, betűk a nyelvi építkezés legkisebb elemei. A feladatokat ezek köré csoportosítottam. A szógyűjtés bizonyos magán és mássalhangzókkal érdekes feladatnak bizonyult.

Pl.:

e-é       a-á       m-k-s

egér     kanál    mókus

egyél    talál     mákos

A gyerekek kérték, hogy rendezzünk versenyt, ki tud a legtöbb szót gyűjteni. Csoportban dolgoztak. Az anagramma játékot is nagy izgalommal és lelkesedéssel fogadták. Végül a keresztnevük kezdőbetűjével egy rájuk jellemző tulajdonságot kellet írniuk.

pl: Kedves Kati

Édes Éva

Jó Juli… stb

Tantárgyi fejlesztés – magyar

A/2 csoport

Készítette: Vaszily Szilárdné

Időpont: 2018.11.21.

Téma: Szóbújócska

 A foglakozások zöme játékos jellegű, így könnyebben motiválhatóak a gyerekek. A „szóbújócska” nevű játék lényege az volt, hogy keresztneveket kellett keresni a szavakban.

pl: virradóra

A tulajdonnevek helyesírását is sikerült átismételni. A hátralévő időben a gyerekeknek kellett kitalálni hasonló feladványokat. Nagyon ötletes megoldások születtek. Ismét hasznosan, jó hangulatban telt a foglalkozás.

Nyelvi foglalkozás – angol

What’s the time? kérdésre válaszolva megtanultuk a negyed, háromnegyed, fél óra kifejezését, valamint az óra+perc kifejezését. A What do you do in ….? kérdésre adott válaszok alkotása során a cselekvés kifejezése is gyakorlásra került.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.