Heti foglalkozások 41.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Február 28.- án játékos versengéseket szerveztünk csapatokba. A játék tematikája már a március 15.- ei nemzeti ünnepünk volt. A gyerekek csapatokban hajthatták végre az ünneppel kapcsolatos feladatokat. Szívesen dolgoztak a gyerekek, jó hangulatban telt el a foglalkozás.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Február 28.- án az Unióban létező kisebbségek helyzetéről esett szó, nagy hangsúlyt fektetve a szórványban élő magyarok helyzetére. Ukrajna csatlakozási szándéka ellenére a nyelvtörvényén semmit sem korrigált, a székelyeknél még  most is büntetik a magyar zászló kihelyezését, a román kormány és igazságszolgáltatás módszeresen csorbítja a magyar kisebbségek jogait. De szóba került a Felvidéken élő magyarok sorsa is és a szerbiai helyzet is.

Nyelvi foglalkozás – angol

A foglalkozás az évszakok témakörében telt el. Megtanultuk, felidéztük az évszakok, a hozzájuk kapcsolódó hónapok neveit. Meghallgattuk és közösen énekeltük a Boney M: The Calendar song című dalát. Ezután csoportmunkában évszakok jellemzőit bemutató képet rajzoltunk, miközben évszakokról szóló angol dalokat hallgattunk. Jó, kellemes hangulatban telt a munka.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv A/1

Készítette: Vaszily Szilárdné

Időpont: 2019.02.27.

Téma: Szépen, jól, magyarral!  

Ezen a foglakozáson arról esett szó, hogy a mindennapi életben mennyi idegen szót használunk, pedig ügyesen helyettesíthetők a magyar megfelelőjükkel.

pl: sofőr-gépkocsivezető

sztráda – autóút

mini – kicsi

Sikerült elég sok szót összegyűjtenünk. A foglalkozás további részében keresztneveket férfi – illetve női párját kerestük meg, majd próbálták lefordítani az idegen nyelvű megfelelőikre.

pl: Karolina – Károly

Kerolájn – Charles

Ismét tartalmas, vidám délutánt töltöttünk együtt a gyerekekkel.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv A/2 

2019. 02. 27.

Ennek a foglalkozásnak a témája: szókincsfejlesztés játékos formában.

A gyerekek csoportmunkában dolgoztak közösen egy-egy nagy lapon. A szókincsüket különböző játékos feladatokkal, mint például a szólánc játékkal, sikerült fejlesztenem. Egy- egy kezdőbetű megadásával kellett keresztneveket, állatneveket, különböző tárgyakat ás márkaneveket felsorolniuk meghatározott idő alatt. Majd ezt követően bizonyos szavakkal mondatokat kellett alkotniuk, arra törekedve, hogy tartalmilag minél viccesebbek legyenek a mondatok. Így egy kicsit versennyé formálva a játékos feladatokat, sikerült még jobban motiválni őket a gondolkodásra. A végén örömteli arccal számoltuk össze, melyik csapat mennyi szót gyűjtött össze, s kiknek sikerült a legviccesebb mondatokat megszerkeszteniük. Minden csapat megtapsolta a másikat, s az arcukról tükröződött, hogy nagyon jól érezték magukat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.