Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Európai Unió
A negyedik, vagy is a hónap utolsó foglalkozása március 28.- án volt és Jean Claude Juncker megszólalásait vettük górcső alá. Az Európai Bizottság elnökeként meglehetősen kellemetlen politizálásba kezdett a magyar kormánnyal szemben. Elvárható lenne, hogy elnökként semleges maradjon, de úgy tűnik, ez semmiben nem zavarja az elnök urat.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
A hónap utolsó foglalkozásán március 28.- án szabadtéri játékot szerveztünk. Körjátékokat, Adj király katonát! játszottunk. A gyermekek a szabadban felszabadultan játszottak, mindenki nagyon jól érezte magát.
Nyelvi fejlesztés – angol
42-45. foglalkozás
Ez a négy foglalkozás továbbvitte az évszakok témakört: a tavasszal foglalkoztunk. Az évszakra jellemző szavak, kifejezések megismerése után vidám, tavaszról, újjáébredésről, szerelemről szóló dalokat hallgattunk. Külön alkalmat szenteltünk a Húsvét témakörének. Mindegyik foglalkozást kézműves tevékenységgel színesítettük. Ablak és teremdíszeket készítettünk virágokból, pillangóból, kosárkákból és a Húsvét elmaradhatatlan kellékeiből, a tojásokból. Természetesen, haza is jutott a szép munkákból. Míg a kezünk járt, angol dalok hallgatása növelte a kellemes hangulatot.
Nagyon tartalmas alkalmak voltak, mindenki rendkívül jól szórakozott.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Időpont: 2019.03.27.
Téma: „Rímpárok”
Ezen a foglakozáson melléknevekhez rímelő főneveket kellett találniuk a tanulóknak. Párokban dolgoztak. Nagyon találó, vicces megoldások születtek.
pl: csacska macska
fürge ürge
A továbbiakban maguktól is próbálkozhattak hasonló feladványokkal, illetve a saját vezeték vagy keresztnevük elé is találhattak ki, akár rájuk jellemző rímelő melléknevet.
pl: kicsi Csirszki
kedves Gergely
nyurga Varga
Ismét sikerült hasznosan, vidáman eltölteni ezt a délutánt.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/2
2019.03. 27.
Ennek a foglalkozásnak a témája a szóbújócska volt. Nagy sikerélménnyel töltötte el a tanulókat, amikor sikerült megtalálniuk az elbújt szavakat. A gyerekeknek azt kellett megkeresniük, hogy melyik szóban milyen szavak bújtak el. Feladatlapon dolgoztak, külön-külön. Következő feladatként a megtalált szavakkal mondatokat alkottak, ezzel nagymértékben fejlődött a fogalmazáskészségük is. Majd mindenki kapott egy-egy rövid szöveget, s abban kellett megkeresniük a megadott szavakat. Nagy élvezettel számolgatták, kinek sikerült többet megtalálnia. Az egész foglalkozás során mindenki nagyon igyekezett. A tanulók aktívak voltak. Az egész foglalkozás során vidám és jó volt a hangulat, ami mosolygó arcukon tükröződött.