Heti foglalkozások 45.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Európai Unió

A negyedik, vagy is a hónap utolsó foglalkozása március 28.- án volt és Jean Claude Juncker megszólalásait vettük górcső alá. Az Európai Bizottság elnökeként meglehetősen kellemetlen politizálásba kezdett a magyar kormánnyal szemben. Elvárható lenne, hogy elnökként semleges maradjon, de úgy tűnik, ez semmiben nem zavarja az elnök urat.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Társadalmi felelősségvállalás

A hónap utolsó foglalkozásán március 28.- án szabadtéri játékot szerveztünk. Körjátékokat, Adj király katonát! játszottunk. A gyermekek a szabadban felszabadultan játszottak, mindenki nagyon jól érezte magát.

Nyelvi fejlesztés – angol

42-45. foglalkozás

Ez a négy foglalkozás továbbvitte az évszakok témakört: a tavasszal foglalkoztunk. Az évszakra jellemző szavak, kifejezések megismerése után vidám, tavaszról, újjáébredésről, szerelemről szóló dalokat hallgattunk. Külön alkalmat szenteltünk a Húsvét témakörének. Mindegyik foglalkozást kézműves tevékenységgel színesítettük. Ablak és teremdíszeket készítettünk virágokból, pillangóból, kosárkákból és a Húsvét elmaradhatatlan kellékeiből, a tojásokból. Természetesen, haza is jutott a szép munkákból. Míg a kezünk járt, angol dalok hallgatása növelte a kellemes hangulatot.

Nagyon tartalmas alkalmak voltak, mindenki rendkívül jól szórakozott.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

Időpont: 2019.03.27.

Téma: „Rímpárok”

Ezen a foglakozáson melléknevekhez rímelő főneveket kellett találniuk a tanulóknak. Párokban dolgoztak. Nagyon találó, vicces megoldások születtek.

pl: csacska macska

fürge ürge

A továbbiakban maguktól is próbálkozhattak hasonló feladványokkal, illetve a saját vezeték vagy keresztnevük elé is találhattak ki, akár rájuk jellemző rímelő melléknevet.

pl: kicsi Csirszki

kedves Gergely

nyurga Varga

Ismét sikerült hasznosan, vidáman eltölteni ezt a délutánt.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

A/2

2019.03. 27.

Ennek a foglalkozásnak a témája a szóbújócska volt. Nagy sikerélménnyel töltötte el a tanulókat, amikor sikerült megtalálniuk az elbújt szavakat. A gyerekeknek azt kellett megkeresniük, hogy melyik szóban milyen szavak bújtak el. Feladatlapon dolgoztak, külön-külön. Következő feladatként a megtalált szavakkal mondatokat alkottak, ezzel nagymértékben fejlődött a fogalmazáskészségük is. Majd mindenki kapott egy-egy rövid szöveget, s abban kellett megkeresniük a megadott szavakat. Nagy élvezettel számolgatták, kinek sikerült többet megtalálnia. Az egész foglalkozás során mindenki nagyon igyekezett. A tanulók aktívak voltak. Az egész foglalkozás során vidám és jó volt a hangulat, ami mosolygó arcukon tükröződött.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.