Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A tanév első foglalkozását szeptember 12.- én tartottuk kinn az udvaron. Az eső után kisütött a nap és úgy döntöttünk, hogy floorball mérkőzést szervezünk. Csapatokat választottunk és jókedvűen játszottunk az első foglalkozáson.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A hónap első foglalkozásán szeptember 12.- én a kialakult helyzetről beszélgettünk a Földközi- tenger körzetében.. Első sorban Salvini Olaszországában jelentős változások történtek a nyáron. Salvini előrehozott választásokat akart, de Conte kormánya többségben maradt, mert az Ötcsillag mozgalom és a Demokrata Párt összebútorozott. A nehezen kiszámítható, de mégis létrejött koalíció így kiszorította Salvinit ellenzékbe. A történések hozadéka, hogy ismét megindultak a menekültek Olaszországba. Az olaszok nehéz helyzetbe kerültek.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Foglalkozás időpontja: 2019. szeptember 04.
Foglalkozás vezető: Kurekné Balovics Éva
Téma: Éves munka megbeszélése, célok feladatok kitűzése. Bemeneti mérés
Hamar eltelt a nyár, újult erővel fogtunk az előttünk álló tanév feladatainak megvalósításához. A már meg szokott tematika mentén próbálnánk haladni, de a csoport összetétele megváltozott tavaly óta. A tavalyi tapasztalatok alapján jelöltük ki a fontosabb feladatokat, majd a bemeneti mérés eredményeinek megismerése után következik a finomra hangolás; az egyénre szabott feladatrendszer kidolgozása. Nálunk nem túl népszerű tantárgy felső tagozatban a matematika, ezért igyekszünk ebbe a tematikába minél több színt és játékosságot belecsempészni. Tehát együttes erővel újra nekivágtunk a tanévnek.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Foglalkozás időpontja: 2019. szeptember 04.
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Éves munka megbeszélése, célok feladatok kitűzése. Bemeneti mérés
Az idei tanévben is hamar megkezdtük a közös munkát. Az első foglalkozáson a közös célok és feladatok felvázolásán túl a gyerekek írtak egy bemeneti mérést, hiszen a csoport létszáma, változott az elmúlt tanévhez képest. A csoport létszáma 12 fő, vegyes évfolyamokból. A gyerekek egy rövid feladatsor megoldásával adtak számot eddigi tudásukról. A feladatlap feladatait igyekeztem úgy összeállítani, hogy eltérő nehézségi fokozatú példák is legyenek benne. A törzsanyagból az igazán fontos részek kerültek bele. A tanulók némelyike elég nehezen boldogult az önálló munka során.
Nyelvi foglalkozás – angol
56-57. foglalkozás
A tanévet az eddig tanultak ismétlésével kezdtük. A szokásos udvariassági témák – köszönés, bemutatkozás, érdeklődés egymás iránt – után egy tartalmas, mély mondanivalójú videoklippet néztünk meg. A zene meghallgatása után elmondtuk, milyen gondolatokat ébresztett bennünk a film. Ezután a szöveget bemutató változatot néztük meg. Kerestünk benne ismerős szavakat, kifejezéseket. Az ismeretleneket online szótár segítségével lefordítottuk. Végül megpróbáltuk énekelni a dalt. Mindannyian jól éreztük magunkat.