Heti foglalkozások 59.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

A harmadik foglalkozás szeptember 26.- án volt, ahol is folytattuk az előző alkalommal felelevenített szatmári anyagot. A verbunk motívumkincsei közül a csapásokat és a fonást gyakoroltuk, a csárdás páros részéből a friss került sorra.

Tematikus foglalkozás – Európai Unió

Szeptember 26.- án folytattuk a személyek megismerését a meghallgatások függvényében. Megszavazták a román Laura Codruta Kövesi európai főügyészi kinevezésének támogatását az európai uniós tagállamok kormányainak képviselői, így már eldőlt, hogy ő lesz a felálló intézmény vezetője. Korábban román főügyész volt, ebben az időszakban sokan megvádolták a hatalommal való visszaéléssel és titkosszolgálati módszerek alkalmazásával is. Ennek ellenére a francia jelölt kiesésével gond nélkül megszavazták.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport

Foglalkozás időpontja: 2019. szeptember 25.

Foglalkozás vezető: Kurekné Balovics Éva

Téma:   A bemeneti mérés eredményeinek ismertetése, az előttünk álló év feladatainak megbeszélése.

Már szóba került, hogy nem túl népszerű tantárgy iskolánkban a matematika; tanulóink jelentős része sajnos nem teljesít igazán jól. Ennek több okát is látom: érdektelenség, részképesség-zavar, stb., ezért meglehetősen nehéz olyan egységes program- és feladattervet kidolgozni, ami fejlesztő jellegű, és a csoport minden tagját sikerélményhez juttatja. Fő szerep megint a játékos feladatoknak jut, valamint az új munkamódszereknek és munkaformáknak. a bemeneti mérés eredményeit egyénileg megismerhették a tanulók, majd közösen megoldottuk a problémásabb feladatokat.

Hamar elrepült a feladatmegoldásra szánt idő.

Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport

Foglalkozás időpontja: 2019. szeptember 25.

Foglalkozás vezető: Varga Zsolt

Téma:   A bemeneti mérés eredményeinek ismertetése, az előttünk álló év feladatainak megbeszélése.

A foglalkozás első felében mindenki megnézhette a kijavított feladatlapját. A táblánál közösen megoldottuk azokat a feladatokat, amelyek több tanulónál is nehézségeket okoztak.

Mindig egy-egy önként jelentkező oldotta meg a pillanatnyi példát.

Szintén közösen beszéltük meg a típushibákat; s hogy ki hol rontott.

A sikertelenségnek több oka is lehet; többek között hogy nem fordítanak kellő figyelmet a tantárgyra, nem olvassák el alaposan az adott feladatot, sőt az is előfordul, hogy elemi számolási hibát vétenek. A feltárt hibák, hiányosságok felszámolására közös tervet készítettünk.

Nyelvi foglalkozás – angol

59. foglalkozás

Ezen a két foglalkozáson még mindig az okos tv-t használtuk. Online feladatokat oldottunk meg. Főleg olyanokat választottunk először, ahol ismert szóanyagot lehetett gyakorolni. Pároztató, szókereső, memória játék váltogatták egymást, és a gyerekek örömmel mentek a táblához. Végül már csoportban állva adogatták egymásnak a tollat.

A második foglalkozáson online teszteket oldottunk meg, melyek főleg nyelvtani, stilisztikai feladatokból álltak. Értelmeztük közösen, mi a feladat lényege, sokszor kizárásos alapon találtuk meg a megoldásokat.

Jól éreztük magunkat a foglalkozásokon.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.