Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A harmadik foglalkozáson floorballoztunk, egymást váltva 4 csapatban játszottak a gyerekek. A foglalkozás végére nagyon elfáradtak, amihez a jó idő is hozzájárult. A foglalkozás időpontja október 17.- én volt.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A harmadik foglalkozás október 17.- én a háborúról szólt. A törökök szír területek irányába indított katonai cselekményeit elemeztük. A kurdok lakta területeket október 9.- én támadta meg a török haderő abból a célból, hogy egy 40 km- es biztonsági sávot hozzon létre.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/1 csoport
Időpont: 2019.10.18.
Téma: Intarziajáték
Ennek a játéknak az a lényege, hogy a szavak közepén, szóhatárokon egy-egy értelmes szó rejtőzik.
Neveket kellett keresniük.
pl: Úgy rohannak a napok.
A foglalkozás további részében a tanulók is próbálkozhattak hasonló feladványokkal. Lelkesen törték a fejüket, egész ügyesen megoldások születtek.
Ezáltal átismételtük a tulajdonnevek helyesírását is.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
2019.10.18.
A/2 csoport
A foglalkozás témája: hibakereső gyakorlatok végzése. A foglalkozás nevelési célja az volt, hogy megértessem a tanulókkal, hogy miért is fontos, hogy helyesen, hiba nélkül tudjanak írni; oktatási célja pedig, hogy fel tudják ismerni a hibákat és megbeszéljük azokat.
A foglalkozás során először minden tanuló külön- külön kapott feladatlapot, amelyen önállóan, egyedül kellett kikeresniük a hibákat. Majd ezt követően az interaktív táblán közösen javítottuk a hibákat, elemeztük. Megbeszéltük mit miért írunk úgy, egy- egy szabállyal alátámasztva. Mindenki nagy örömmel javította az interaktív táblán az általa megtalált hibát.
A célom elértem. A foglalkozás során sikerült többféle hibakereső gyakorlatokat végezni. A tanulók ügyesek és aktívak voltak, mosolygó arccal keresték ki és javították a hibákat.
Nyelvi foglalkozás – angol
62. foglalkozás
A foglalkozáson egy kicsit visszatértünk a hagyományos oktatási módszerekhez. Szótározási feladatot végeztünk a foglalkozások témakörben. Mindenki mondott egy-egy foglalkozást, aztán páros munkaformában megkerestük azok angol megfelelőjét. A párosok versenyben voltak egymással. A legügyesebb pár választhatta ki a foglalkozás végi játékot. Jól éreztük magunkat.