Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A második foglalkozáson, január 16.- án táncházat tartottunk. Az utolsó előtti foglalkozáson mindent átismételtünk, amit csak tanultunk az eddigi foglalkozásokon.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A hónap harmadik, egyben utolsó foglalkozásán játszottunk a gyerekekkel. Kidobós játék után versenyeztek egymással különböző ügyességi feladatokban. Január 23.- án értékeltük az együtt eltöltött időt és elbúcsúztunk egymástól.
Tantárgyi fejlesztés – magyar– 1. csoport
Téma: A Magyar Kultúra Napja, az éves munka összegzése, értékelése
Időpont: 2020. 01. 24.
A nem rég ünnepelt Magyar Kultúra Napja alkalmából egy kis kulturális „bemutatót” szerveztünk.
Néhány lelkes, vállalkozószellemű tanuló a kultúra, különböző ágazatából készült kis produkcióval, vers, népdal, tánc kategóriában. Ez előzetesen megbeszélésre került.
Nagy sikert arattak a tanulók, végül közösen elénekeltük kivetítő segítségével az Örökségünk c. dalt. Ez a magyar nyelv szépségéről, megőrzéséről, továbbadásáról szól.
A hátralévő időben értékeltük, összegeztük az együtt töltött hónapokat, beszéltünk a sikerekről, fejlődésről és arról, hogy melyek még a jövőben fejlesztendő területek.
Köszönjük a lehetőséget, bízunk a további folytatásban.
Tantárgyi fejlesztés – magyar– 2. csoport
2020. január 24.
Téma: „Ünnepeljük közösen a magyar kultúra napját énekszóval, versekkel játékosan!” Éves összegző, értékelő óra.
Januárban a záró, 72. foglalkozás két részből állt: az első felében a nemrég ünnepelt Magyar kultúra napját méltattuk énekszóval, versekkel és anyanyelvi játékokkal; a másik felében pedig összegeztük és értékeltük az éves munkánkat. Érdeklő szemekkel figyeltek, hallgattak és voltak részesei a gyerekek mindannak, hogy mennyire gazdag, szerteágazó és felbecsülhetetlen értékkel rendelkezik magyar kultúránk. Az értékelés során pedig közösen megbeszéltük kinek mi tetszett a legjobban a foglalkozások során. Közben mindenki jól érezte magát, vidáman, önfeledten nyilvánították ki véleményüket. A gyerekek nagy örömmel és meglepődve hallgatták meg, hogy a foglalkozások nagyon eredményesek voltak, s közben észre sem vették, hogy a játékok közben mennyi sokat fejlődtek és tanultak.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az utolsó foglalkozás azzal telt, hogy mindenki elmondta, hogy érezte magát az eltelt időszak alkalmain. Kinek melyik volt a kedvence, mikor érezte magát a legjobban. Mi volt a jó és mi volt a kevésbé jó a foglalkozások során. Miért tartották hasznosnak az együtt tanulásunkat.
Egységes vélemény az volt, hogy örömmel vettek részt a foglalkozásokon. A legjobb az volt, hogy mindig vidám volt a hangulat, a tanulnivalót is játékosan sajátítottuk el. Szívesen vennének még részt ilyen programokon.