Tematikus foglalkozás “A” komponens
A következő foglalkozás témája az egészséges életmód volt. Délután részt vettünk az iskolában szervezett sportnapon, ami az eső miatt az iskola épületében lett megtartva. Ezzel az a tény erősödött a tanulókban, hogy a mozgás az nem időjárásfüggő! Több akadályon mentek végig a tanulók, ami nem volt megerőltető, sokszor a szerencse is mellé szegődött a tanuló mellé, hiszen bepattant a labda a célba. Rúgtak és dobtak célba, pingpong labdát ütöttek vissza, egyensúlyozva végig vittek egy pingpong ütőn egy labdát. Jó hangulatban, egymásnak drukkolva telt el a délután.
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Téma: Az Európai Unió tagjai
Az Unió szervezetei, döntéshozói jelenleg politikai célokat szolgálnak. A francia- német tengely hatalmi harcaiból látszólag a francia fél kerül ki győztesen, amit az amerikai fél elnöki találkozójakor jelentősen éreztetett. A brexit miatt meggyengült kohéziót még csak tovább gyengítheti, hogy Lengyelországban szóba került egy lehetséges népszavazás az uniós tagságról. Napi hírek alapján a média segítségével megvizsgáltuk minden tagállam státuszát, melyik nemzet mit vár az uniós tagságtól. A tanulók fontosabb kérdésekkel tisztában voltak, többen jelezték is, hogy már ismerik a hírek tartalmát. Aktív foglalkozásnak voltunk tanúi ezen a napon.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
A 10. foglalkozáson a főszerepet a játékokra helyeztük. A tanulók megismerkedtek a táblajátékokkal. Elsajátítottak a sakk és a malom játékszabályait, majd a megtanult ismereteket páros formában, a játékok során be is gyakorolták.
A foglalkozás vidáman telt, a gyerekek vidámak és boldogok voltak, nagyon élvezték a játékokat.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Amikor ismertettem a foglakozás menetét, akkor az egyik tanuló megkérdezte, hogy „matekfeladatok nem lesznek”? A malom –játék sokaknak volt ismerős, ők hamar bevonták a még bátortalan kezdőket is. A sakk már keményebb diónak bizonyult. Itt is beigazolódott az a tapasztalat, hogy némely gyermek nem szereti betartani a szabályokat,- noha ismeri azokat. Annyira belemerültek a játékba, hogy jó alaposan sikerült túllépnünk az időkeretünket.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A 10. foglalkozás 2018. 04. 11- én volt megtartva.
Témája:
Emlékezet fejlesztése.
„ Verskeverékek”
Megzenésített versek.
A tanulók csoportmunkában dolgoztak. Nagy élvezettel és örömmel hallgattak meg egy-egy verset művészi felmondásban és megzenésített formában is. Majd ezt követően kivetítődött néhány versrészlet, s minden csoportnak ki kellett találni, melyik részlet, honnan való. Ezzel a feladattal nemcsak a gondolkodásuk fejlődött, hanem a megfigyelőképességük is. A tanulók nagyon aktívak és vidámak voltak, a mosolygós arcukon látszott, hogy tetszett nekik a foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás – angol
Játékkal kezdtük a foglalkozást: akasztófa-játékkal ismételtük át az elmúlt alkalommal tanult személyes ismereteket. Vidáman, ügyesen zajlott a versengés, a lányok most kicsit ügyesebbek voltak, több pontot értek el. Ezután a mutató névmások felhasználásával gyakoroltuk az állító, tagadó és kérdő mondatok alkotását képek segítségével. A másság elfogadására bíztatva megnéztük a Sixx.A.M. együttes Skin című dalához készült videoklippet. Megbeszéltük, hogy nem a külső alapján kell megítélni az embereket, fontosabbak a belső tulajdonságok. Örömmel tapasztaltam a gyermekek pozitív hozzáállását a témához.