Tematikus foglalkozás “A” komponens
A foglalkozás címe: A néma bemondó volt. Cél: Hallássérült emberek megértése. A megértés és az elfogadás mindig könnyebb, ha saját életükből tudnak példát mondani a tanulók. Beszélgetés közben kiderült, hogy minden tanuló találkozott már nagyothalló emberrel, akikkel a hangerő, beszédtempó megváltoztatásával tudtak beszélgetni. Kivetítettük a jelnyelv-ABC-t és néhány jelet megtanultunk. A foglalkozás végén természetesen játszottunk, párokat alkottunk. Az egyik gyereknek fülhallgatót tettünk a fülére, hogy semmit ne halljon, majd a párja utasításokat mondott, mutogatott neki.
Tematikus foglalkozás “B” komponens
A 11. foglalkozás alkalmával, logikai játékokkal ismerkedtünk meg, valamint a gyerekek társasjátékokkal játszhattak.
A tanulók csoportokban játszottak, és időközönként cserélték, váltották egymást és a játékokat is.
A gyerekeknek ez a foglalkozás vidáman és jó hangulatban telt el. Rengeteg tapasztalatot szereztek a „nyereség – vereség” fogalom átérzésével kapcsolatban.
Látszott a gyerekeken hogy vidámak és boldogok, hiszen otthoni körülmények között egyre kevesebb lehetőségük van arra, hogy társasjátékokkal, csoportosan, barátokkal játszanak.
Téma: Az Európai Unió fővárosai, földrajzi ismeretei
Az Európai Unió fővárosai témájú foglalkozás nagyrészt földrajzi jellegűre sikerült, a tanulók jól tudták hasznosítani a földrajz, természetismeret órákon megszerzett ismereteiket. Egy-egy főváros látnivalóit és épületeit meg is tekintették a tanulók. Több hiányos ismeret a Benelux államoknál derült ki, illetve az északi tagállamok földrajzi elhelyezkedését tévesztették többen. Az előadás során felmerült kérdéseket megbeszéltük, a tanulók rendkívül aktívak voltak.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
Téma: Szövegértés gyakorlása, igaz-hamis játék
Az adott szöveg elolvasása után kérdéseket kaptak a gyerekek és kooperaktív csoportmunkában kellett válaszolni. Egyre gyakrabban alkalmazzuk a kooperaktív technikát, nagyon szeretik a diákkvartett játékot. Igaz- hamis kártyák segítségével, minden csoportból 1-1 tanuló egyszerre emelte a megfelelő kártyát, így adtak választ a kérdésre. Nagy volt az izgalom, mindenki Őszintén drukkolt a társának, hogy jó kártyát emeljen fel. A gyerekek többsége megértette az adott szöveg tartalmát, sikeresen elvégezték a feladatot. Jó érzés volt látni, ahogy örültek egymás sikerének.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
A következő foglalkozás témája: Szövegértés gyakorlása, igaz-hamis játék volt, amely 2018. 04. 18-án volt megtartva. Először megbeszéltük közösen, hogy miért fontos a pontos szövegértés, s miért is szükséges fejleszteni. Majd rávilágítottam arra, hogy milyen gyakori helyzetekben, mennyire fontos, hogy jól megértsék azt, amit nekik mondanak, vagy leírnak. Mindezt példákkal is alátámasztottam annak érdekében, hogy jobban megértsék. A magunk elé kitűzött feladatot csoportmunkával, kooperatív technikával és egyidejűleg diák kvartettel sikerült megvalósítani. A tanulók ügyesen használták az ügyes-hamis kártyákat.
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson a számokkal ismerkedtünk meg 1-100-ig. Megismertük 1 és 12 között a számokat. Ezután megbeszéltük a számok képzését 20-ig, majd megtanultuk azokat. Ezután gyakoroltuk a számokat képek, tárgyak segítségével. Játékos feladatként csoportmunkában szörnyecskéket rajzoltunk és megszámláltuk testrészeiket. Nevet is adtunk nekik, családfájukat állítottuk fel a rajzok alapján. Vidám, jó hangulatú foglalkozás volt.