Tematikus foglalkozás “A” komponens
Az áprilisi utolsó foglalkozás célja a Gyermekjogi egyezmény megismerése. Az ENSZ Közgyűlése gyermekjogi egyezményt hozott létre, ami összefoglalja azoknak a jogoknak a minimumát, amelyeket minden államnak biztosítania kell a gyermekek számára, így a gyermekek életben maradását, fejlődését, védelmét és a társadalomban való részvételét biztosító jogokat. A felsorolt alapvető jogokat a gyerekek magától érthetőnek veszik, szerencsére csak a hírekből hallanak a gyermekbántalmazásról, a gyermekmunkáról. A véleménynyilvánítás szabadságát, az egyesüléshez való jogot a szüleik példáján is láthatják. Néhány gyerek természetesen kihúzná a felsoroltak közül a „tanuláshoz való jogot”, de amikor beszélgetés után rádöbbennek, hogy másoknak ezért a jogért harcolniuk kell, ráébrednek, hogy milyen jó, hogy ők tanulhatnak!
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Téma: Az Európai Unió napjainkban- aktualitások
Az utolsó uniós foglalkozásra mindenki hozhatott magával egy-egy kérdést. Szóba került a menekültügy, az osztrák szomszédok menekültpolitikája, Olaszország határvédelme a Földközi- tengeren, a görög határvédelem. Hazánk déli határainak védelme is említésre került, a költségek és hogy az Unió ezekből mit fedez. A foglalkozás végén a terrorizmusról, a migráció és az erőszak összefüggéseiről beszélgettünk. A témakör végeztével megállapítottuk, hogy jelen pillanatban az uniós tagság rengeteg problémával küzd és hogy a brüsszeli hatalom nincs a helyzet magaslatán.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Ezen a foglalkozáson ismét a szöveges feladatok megoldását gyakoroltuk. Ezalkalommal a tanulók nem nyomtatott feladatlapot kaptak, hanem önállóan, tanári segítséggel a táblánál oldottak meg könnyebb illetve nehezebb szöveges feladatokat. A táblánál való munkavégzés folyamán, sajnos nagy gondot jelent, hogy a gyorsabb gondolkodású tanulók gyakran bekiabálják a helyes, vagy épp helytelen válaszokat, melyekkel a táblánál lévő tanulót megzavarják a gondolkodásában. Ezt leszámítva a gyerekek segítőkészek egymással szemben, és elmondható hogy a foglalkozásokon a gyerekek elégedetten és derűs hangulatban vettek részt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
A foglakozás más időpontban került megtartásra a tavaszi szünet miatt. Csak egy egyszerű feladatlappal készültem, kérdezték is a gyerekek, hogy csak ennyi? Aztán végül kiderült, hogy néhányan az adott időkeret alatt nem is tudtak a végére érni. Több időt szántunk a feladatok megbeszélésére. Volt olyan feladat is, amit többen nem helyesen értelmeztek. Itt a frontális munkamódszer látszott a legcélravezetőbbnek. A szöveges feladatokkal a későbbiekben is fogunk foglalkozni.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A soron következő anyanyelvi foglalkozás 2018. 04. 25-én volt megtartva. Ennek a foglalkozásnak az volt a célja, hogy fejlesszem a tanulók kommunikációkészségét. Ismertettem velük, hogy miért is jó, ha könnyen és érthetően ki tudják fejezni gondolataikat a másik iránt, s hogy miért fontos a kommunikáció fejlesztése. Aztán szituációs helyzetgyakorlatokat adtak elő szókártyák segítségével párban. Így minden tanuló bemutathatta, hogy egy-egy adott helyzetben mit, hogyan mondana, hogyan kommunikálna a másikkal. A tanulók nagy élvezettel figyelték, hallgatták egymást, s a szituációs helyzetgyakorlatok után hangos tapsolással fejezték ki tetszésüket.
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson a számokat gyakoroltuk. What’s your number? kérdeztük egymástól. Válaszként a telefonszámunkat, életkorunkat, e-mail címünket adtuk meg. How old are you? kérdésgyakorlásához álarcokat készítettünk, azzal öregítettük magunkat. Törekedtünk a helyes ejtésre, mondastok hanglejtésére. A Happy birthday című dal megtanulásával zártuk a foglalkozást. Mindenki nagyon jól érezte magát.