Tematikus foglalkozás “A” komponens
Megbeszéltük a napi étkezések összetételét, minőségének fontosságát. A gyerekek beszélhettek a kedvenc ételeikről is. Ki milyen zöldséget, főzeléket, gyümölcsöt nem eszik meg. Miért nem?
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Téma: Az Európai Unió himnuszainak megismerése
Készítette: Máté Béla
A második foglalkozást egy kis gyűjtőmunka előzte meg. Az előadásra összegyűjtésre került az Unió összes tagállamának himnusza. Mivel ezek meghallgatása hosszabb időt vett igénybe, mint az előadás ideje, ezért a tanulók meglehetősen elfáradtak, mire a végére értünk a meghallgatásuknak. Sok érdekes és szép dallamot hallgattunk végig és megállapítottuk, hogy a magyar himnuszon kívül a francia nemzeti és az európai uniós himnuszok a legszebbek.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
A következő alkalommal (2018. 05.09.) anyanyelvi keresztrejtvények megfejtésével foglalkoztunk. Elmagyaráztam a tanulóknak, hogy mire figyeljenek oda keresztrejtvény fejtésekor. A tanulók páros munkában dolgoztak, közben nagyon jól érezték magukat. Nagy örömmel töltötte el őket, amikor hol rövidebb, hol hosszabb gondolkodás után sikerült megfejteniük a rejtvényt.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
Második alkalommal anyanyelvi keresztrejtvényt oldottak meg a tanulók páros munkában. Szófajokkal, helyesírással kapcsolatos tudnivalókon kellett elgondolkozniuk. A helyes megoldást sokszor az hátráltatta, hogy helytelenül írták be a szavakat. Ezen a téren sokat kell még fejlődniük.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
A második foglalkozás [2018. V. 09.] is jó, vidám hangulatban telt el. Ezen a foglalkozáson a hangsúly már nem a játékos tanuláson volt. A foglalkozás során gyakorlati feladatokat oldottak meg, a mértékegységekkel, mérésekkel foglalkoztunk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Az idő többségében csoportmunkában dolgoztak. 8-10 percenként, forgószínpad szerűen cserélték a helyszíneket. A csoporttagok maguk beszélték meg ki milyen szerepet vállal a csoportban (mérés, edények előkészítése, adatok rögzítése).
Nyelvi foglalkozás – angol – 1. csoport
A második foglalkozáson egy igazi „mumus” témakörrel foglalkoztunk. Nem titok hogy alsó tagozattól kezdve nehezen mennek a mértékegységes feladatok, átváltások. Ezeket gyakoroltuk, néha kicsit játékos formában.
Amit a foglalkozáson begyakoroltak, megértettek az nagyban segíti a továbbhaladást, hasznukra válik a későbbiekben.
Nyelvi foglalkozás – angol – 2. csoport
A következő 2 foglalkozáson az eddig tanultakat gyakoroltuk játékos formában. Nagyon vidáman játszottunk, énekeltünk, dramatizáltunk, mutatkoztunk be vagy mutattunk be másokat. Mozgalmas, pörgős tevékenységekkel teltek el az órák.