Tematikus foglalkozás “A” komponens
Téma: Milyen kapcsolat lehet az emberek között? Mit jelent a kommunikálás? Párosmunka: meséljék el egymásnak egy vidám, vagy szomorú történetüket, amit véleményezzen a másik tanuló. Ti milyen közösségi hálót használtok és ellenőrzik-e a szüleitek azt?
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Téma: Az Európai Unió a média szemével
Készítette: Máté Béla
A hónap első előadásán azokat a híreket dolgoztuk fel, melyek aktuálisan az Európai Unió médiákban megjelent híreit összegzik. Így az osztrák elnökség „Védelmező Európa” projektjét, azok tartalmi összefüggéseit, a „V4- ek” elnökségváltását az európai politika összefüggésében. A francia- német tengely együttműködését, az olasz partok lezárását a menekültek előtt. A tanulók meglepően sok információval rendelkeztek, így az előadás egy interaktív beszélgetéssé alakult át.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
A júniusi foglalkozások, már a tanév során szerzett ismeretek összefoglalására összpontosítottak. Egybefoglaltuk, rendszereztük az eddig szerzett tudnivalókat, majd egy év végi felmérés alkalmával ellenőriztük mennyire sikerült elsajátítani a szerzett tapasztalatokat.
A tanév utolsó foglalkozásán kijavítottuk a felmérésben ejtett hibákat, valamint értékeltük az éves munkát.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
A júniusi első foglalkozáson írtunk egy összefoglaló jellegű feladatlapot a félév során tanultak alapján. Kicsit nehezen indultak, kérdeztek is néhány feladat kapcsán. Izgultak is, tényleg komolyan vették az írásbeli munkát. A könnyebben haladók elég rövid idő alatt készen lettek; volt, akinek kevés volt a 45 perc a feladatok elvégzésére.
Tantárgyi fejlesztés – magyar– 1. csoport
A szókincs fejlesztés kakukk-tojás játékkal történt. Tanórákon is gyakran játszunk ilyet. A szavak szinonimáit kellett felismerniük. Bizony, bőven akadt olyan szó, amit még nem hallottak.
Tantárgyi fejlesztés – anyanyelvi– 2. csoport
Június hónapjában a soron következő foglalkozáson (2018.06.06.) szókincs-fejlesztéssel és kakukktojás játékkal foglalkoztunk. A tanulók külön-külön dolgoztak feladatlap segítségével. A szókincs-fejlesztésnek ezt a formáját is nagyon élvezték, ezt nagymértékben a különböző játékos feladatok megoldása segítette elő.
Nyelvi foglalkozás – angol – 1. csoport
Június első két foglalkozásán tovább folytattuk az országismereti témakört: Skócia, Wales, Írország nevezetességeivel ismerkedtünk. Az interneten képeket, ismertetéseket kerestünk csoportmunkában, majd a többieknek beszámoltunk a főbb jellemzőkről. Meghallgattuk az ország himnuszát is. Híres személyiségek bemutatásával zártuk a foglalkozásokat.