Tematikus foglalkozás “A” komponens
Téma: A mikrokörnyezet szervezése és fenntartása. A rendszeres magatartás, az egyéni életvitel a mindennapi életünket meghatározhatja?Lelkes beszélgetések alakultak ki a tanulók között. Vidáman zártuk a tanév utolsó foglalkozását.
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Téma: Ki mit tud az Európai Unióról?
Készítette: Máté Béla
A júniusi utolsó foglalkozáson azokat az ismereteket helyeztük górcső alá, amelyekkel megismerkedtünk a tavaszi előadások folyamán. A tanulók teszt kitöltésével adtak számot tudásukról. A kérdések között azok az ismeretek szerepeltek, amelyek az elmúlt tizenhét foglalkozáson témaként szerepeltek. A tesztek értékelésénél kiderült, hogy azok az információk állnak a tanulók érdeklődéséhez közel, melyekkel nap, mint nap találkoznak. Jól követhető, hogy a migrációval, terrorizmussal, munkalehetőségekkel kapcsolatos információk jó százalékban megtalálható a tanulók ismereteiben. A szerződések és a földrajzi jellegű információk pedig kevésbé maradtak meg az aktív ismereteikben. Összességében megállapítható, hogy a foglakozások sikeresek és eredményesek voltak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
A júniusi foglalkozások, már a tanév során szerzett ismeretek összefoglalására összpontosítottak. Egybefoglaltuk, rendszereztük az eddig szerzett tudnivalókat, majd egy év végi felmérés alkalmával ellenőriztük mennyire sikerült elsajátítani a szerzett tapasztalatokat.
A tanév utolsó foglalkozásán kijavítottuk a felmérésben ejtett hibákat, valamint értékeltük az éves munkát.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
A félév utolsó foglalkozásán kiosztottuk a kijavított feladatlapokat, sokan örültek az elért eredményeknek is. Őket bátorítottuk arra, hogy gyakoroljanak sokat, hogy sikerrel zárhassák a következő évet.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
A tanév utolsó foglalkozásán anyanyelvi „Ki mit tud?”-ot rendeztünk. Csoportmunkában játékos feladatokat, rejtvényeket, anagrammákat oldottak meg. Nagy volt a versengés, mindenki első akart lenni.
Tantárgyi fejlesztés – anyanyelvi – 2. csoport
A következő foglalkozáson (2018. 06. 13.) anyanyelvi „Ki mit tud?”-ot rendeztünk. Csoportmunkában dolgoztak. A feladatok között feladatlap, rejtvény és anagramma is szerepelt. Nagy sikerélménnyel töltötte el őket a játékos feladatok megoldása, megfejtése.
Nyelvi foglalkozás – angol
A hónap utolsó két foglalkozásán a színekkel ismerkedtünk meg. Gyakorlásképpen tárgyak színeit soroltuk fel, majd a megadott színnel kellett rajzolni megadott iskolai tárgyakat. Végül a színecske játékkal zártuk a tartalmas foglalkozásokat.