Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Készítette: Máté Béla
Szeptember 6.- án a tanév első foglalkozásán azt tűztük ki célul, hogy megismerkedünk testvériskolánk, a péterfalvi Kölcsey Ferenc Középiskolával. A település Ukrajnában található és kb. 205 kilométer távolságban Krasznokvajdától. Érdekessége, hogy nem csak általános iskolások járnak oda, hanem középiskolás diákok is, akik érettségit is szereznek az intézményben. A friss információkat az internet segítségével szereztük meg közösen.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Készítette :Máté Béla
Szeptember hónapban négy alkalommal dolgoztuk fel az Unió témakörét. Szeptember 6.-án Ukrajna, Magyarország és az Unió viszonylatában vizsgáltuk meg a kisebbségi jogokat és a nyelvtörvényt Ukrajnában, annak fényében, hogy Ukrajna Európai Uniós csatlakozási szándékát törvényben rögzítette. Ennek kapcsán szóba került az orosz- amerikai viszonyrendszer is a krími háborús helyzet miatt. A NATO tagság blokkolása a magyar kormány részéről és a lengyelországi rakéta telepítések is.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Ideje: 2018.09.05.
Vezető: Kurekné Balovics Éva
Bemeneti mérés
Szükségessé vált egy újabb bemeneti mérés összeállítására, hiszen megváltozott a csoport összetétele, ami önmagában is indokolja az újabb szintmérést. Nem volt egyszerű dolgunk, hiszen a csoport összetétele eléggé heterogén, így többfajta feladatlappal és szóban is dolgoztunk. Többféle segítségkérés is érkezett. A legegyszerűbb szövegértési akadályokat, olvasási nehézségek is hátráltatták az eredményes munkát. A mért tudáshoz igazítottuk a munkatervet. Ebben a tanévben a fő hangsúly a játékosságon keresztüli munkavégzésre került, melyet a csoportösszetétel indokolt. A javítás során tanácskoztunk a többi kollégával, osztályfőnökkel is.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Foglalkozás időpontja: 2018. szeptember 05.
1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Bemeneti mérés
Az első foglalkozás alkalmával, a csoport összetételének változása miatt, a szükséges bemeneti mérés feladatait oldották meg a tanulók. A foglalkozásokon résztvevő gyerekek hatodik, hetedik, és nyolcadik osztályosok.
Meghatároztuk a foglalkozások éves menetét, megbeszéltük az elérni kívánt célokat. Ezt követően a tanulók önállóan, nyomtatott feladatlapot oldottak meg, melynek célja volt az előzetes tudás felmérése.
A bemeneti mérés feladatai leginkább az írásbeli műveletek elvégzésére összpontosultak. A feladatok más formában jelentek meg, mint azt a tanítási órán már megszokták (pl. keresztrejtvény). A mérés során a tanulók még sok feladatban igényeltek segítséget, kiindulópontot. A megoldott feladatokat a mérés után együtt ellenőriztük közösen. Voltak olyan hibák, melyet szinte mindannyian elkövettek.
Nyelvi foglalkozás – angol
A nyári szünet után újra kezdtük a foglalkozásokat. Országismereti témát dolgoztunk fel az internet segítségével. Először térképen vizsgálódtunk, ismerkedtünk a 4 országrésszel. Ezután csoport munkában rákerestünk a Brit szigetek nagyobb városaira, majd néhány nevezetességet mutattunk be egymásának. Örömet okozott a tanulóknak, hogy számítógéppel dolgozhattak, s a közösen végzett munka eredményessége motiválta őket arra, hogy még jobban kiegészítsék egymást a munka során.