Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Szeptember 16.- án sportfoglalkozást tartottunk, különböző versenyszámokban (ugrókötél, hullahopp karika, célba dobás, célba lövés) verseny- szerűen mérték össze ügyességüket a tanulók. Szabadidejükben pedig trambulinozhattak. Jókedvű foglalkozás volt, a győztesek gyümölcsöket és ivólevet kaptak.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Szeptember 13.-án a megbeszéltekkel kapcsolatosan egy kvíz került kitöltésre. A tanulók meglepően sokat jegyeztek meg az elmúlt héten elhangzottakból.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1 . csoport
Foglakozást tartó: Vaszily Szilárdné
Időpont: 2018.09.12.
Téma: Éves munkaterv megbeszélése, célok, feladatok, bemeneti mérés
Az első foglakozáson tájékoztattam a gyereket az elvárásokról, beszélgetünk a nyári élményekről. Örömmel fogadták, hogy főleg játékos formában kerül sor a feladatok megoldására és osztályzatot nem kapnak. Délután már fáradtabbak, nehezebben motiválhatóak, ezért fontos a megfelelő, érdekes, szórakoztató, de ugyanakkor gondolkodtató feladatválasztás. Azt tapasztaljuk, hogy nyáron nagyon sokat felejtenek a tanulók, ezért a szeptemberi tanórák és foglakozások az ismétlésre építenek. Szóban és írásban felmértem a tanulók képességeit magyar nyelvből. Először mindenki bemutatkozott „magánhangzó nyelven”. Nem is volt olyan egyszerű ez a feladat. Ezt követte a Nekem az őszről…..jut eszembe kezdetű játék, majd szóbeli szövegalkotás következett kép alapján. Nagyon nehezen nyilvánulnak meg szóban a gyereke, szegényes a szókincsük, nyelvi kommunikációjuk fejlesztést igényel. Írásban tájékozódtam az alapvető helyesírási ismereteikről. Külön osztályok tanulói dolgoztak együtt a csoportokban, akik életkorukból adódóan hasonló képességekkel rendelkeznek. Fegyelmezetten dolgoztak. Néhányan lemaradtak, vagy feladatértelmezési gondjaik akadtak, de pozitívan, érdeklődéssel kezdtük el a közös munkát.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
Ideje: 2018.09.12.
Foglalkozást tartó: Rózsa Erika
A 2018/19-es tanév első foglalkozása szeptember második hetén volt megtartva (2018. 09. 12.) Az első foglalkozás témája: az éves munkaterv megbeszélése, feladatok, célok kitűzése. Továbbá szükségessé vált egy újabb bemeneti mérés megírása, mivel megváltozott a csoport összetétele. Ezt azért tartottam szükségszerűnek, hogy lássam, mi az, amire több figyelmet kell fordítani a foglalkozások során.
A foglalkozás során sikerült megvalósítanom a magam elé kitűzött célt. A gyerekek mosolygó arccal hallgatták, hogy milyen sokrétű, színes és változatos feladat áll előttük. A tudásszint felmérése, a bemeneti mérés megírása feladatlap és szövegértési feladatokkal történt. Elmondtam a gyerekeknek azt is, hogy a tanulás mellett a foglalkozásokon a fő szempont a játékosság, aminek mindannyian nagyon örültek.
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson nagyon szórakoztató formában ismerkedtünk még mindig az angol kultúrával. Angol teát főztünk, és megízleltük az általuk nagyon kedvelt tejes teát is. Eleinte fenntartással fogadták a gyermekek, de mindegyikük hősiesen megkóstolta. Volt olyan diák, akinek ízlett az új ízvilág, ám a többség véleménye szerint inkább marad a nálunk megszokott citromos ízesítésű italnál. Kekszet is ropogtattunk hozzá. Mindeközben megbeszéltük a teázás szokását, fontosságát az angol emberek életében.