Heti foglalkozások 22.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Társadalmi felelősségvállalás

Szeptember 27.- én kirándulást tettünk a szőlőhegyre, amit errefelé „Fényes kereszt”- nek  hívnak. A napsütéses időben madárcsicsergés és szőlőillat kíséretében énekelve, beszélgetve tettük meg a közel 6 km- es távolságot. Szüret időszakában találkoztunk gazdákkal is, akik megkínáltak az idei terméssel, mi pedig vidáman ettünk a finom szőlőkből.

A szeptember hónap tehát nagyrészt a természetvédelemről, sportról, környezeti kultúráról szólt. Jó hangulatban teltek a foglalkozások. A természet közelsége és a jó idő megadták a hátteret az együttlétekhez.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Európai Unió

Szeptember 27.-én az erősödő migrációs nyomásra való tekintettel áttekintettük a migrációs útvonalakat, a Földközi- tengerit  Spanyolország felé és a balkánit  Görögország irányából. Új útvonalként Románia és Ukrajna is megjelent.

A tanulók töretlen érdeklődéssel fordultak az új információk felé.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A/1 csoport

Ideje: 2018. 09. 26.

Vezető: Kurekné Balovics Éva

Téma: Társasjátékok az alapszintű matematikai feladatok elsajátításához

Nagy izgalommal készültünk a foglalkozásra, hiszen a játékot mindig nagyon várják és szeretik. Sokféle fejlesztő játékkal rendelkezik az iskolánk. Ezek közül válogattunk olyanokat, amelyek az alapszintű matematikai feladatok gyakorlásához nyújtanak segítséget. Páros és csoportos feladatok is szerepeltek a foglalkozás tematikájában. A legjobban azokat a részeket szerették, ahol verseny is volt a játékosok között. Nagyon kevés gyerek számolt be arról, hogy otthon is játszanak társasjátékokkal. Ezért is fontos, hogy találjunk alkalmat arra, hogy megismertessük őket ezekkel a hasznos eszközökkel. Jó hangulatú, tartalmas foglalkozást sikerült összeállítanunk.

Tantárgyi fejlesztés – matematika

A/2 csoport

Foglalkozás időpontja: 2018. szeptember 26. (szerda) 1400 – 1445

Foglalkozást tartó: Varga Zsolt

Téma: Bemeneti mérés

Az első foglalkozás alkalmával, a csoport összetételének változása miatt, a szükséges bemeneti mérés feladatait oldották meg a tanulók. A foglalkozásokon résztvevő gyerekek hatodik, hetedik, és nyolcadik osztályosok.

Meghatároztuk a foglalkozások éves menetét, megbeszéltük az elérni kívánt célokat. Ezt követően a tanulók önállóan, nyomtatott feladatlapot oldottak meg, melynek célja volt az előzetes tudás felmérése.

A bemeneti mérés feladatai leginkább az írásbeli műveletek elvégzésére összpontosultak. A feladatok más formában jelentek meg, mint azt a tanítási órán már megszokták (pl. keresztrejtvény). A mérés során a tanulók még sok feladatban igényeltek segítséget, kiindulópontot. A megoldott feladatokat a mérés után együtt ellenőriztük közösen. Voltak olyan hibák, melyet szinte mindannyian elkövettek.

Nyelvi foglalkozás – angol

Ezeken a foglalkozásokon az utazással kapcsolatos ismereteinket bővítettük. Mivel utazhatunk? Járművek megismerése betűrejtvény segítségével. Hol lakhatunk az utazás során? Szállás lehetőségek gyűjtése: hotel, lakás, ház, bungaló, sátor, stb. Mit csinálhatunk tengerparton, hegyen, városban, stb. A foglalkozás végén csoportban tervet készítettünk, hova szeretnénk utazni és mivel.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.