Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
Október 11.- én egy kissé hosszúra nyúlt program következett, mert megtekintettük közösen az Életek éneke című filmet. A film témája azért vált aktuálissá, mert a filmben szereplő idős és fiatalabb cigány muzsikusok elmesélték az életüket és ezeken a történeteken keresztül sok megható életpályát ismertünk meg. Természetesen kiváló erdélyi népzenét is hallhattunk a film nézése közben. Tanulságos, néha már önkritikus megszólalások is színezték ezeknek a tehetséges muzsikusoknak a történetét. A tanulók érdeklődve figyeltek és hallgattak. Sokat tanulhattak a történetekből, amit az is bizonyított, hogy sok kérdést tettek föl a film végén.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
Október 11.-én Áttekintettük a parlament összetételét. Megvizsgáltuk a liberális, kommunista, zöld hátterű frakciók összetételét, a néppárt helyzetét. Elemeztük a kormánypárt lehetőségeit a többséggel szemben. Ez a fajta aktuálpolitikai beszélgetés már kevésbé jutott el a gyerekekhez, mert kevés ismeretük volt a politikával kapcsolatosan.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/1 csoport
Ideje: 2018.10.10.
Foglalkozást tartó: Rózsa Erika
A foglalkozás témája: a bemeneti mérés megbeszélése, hibák javítása. A foglalkozás elsődleges célja az volt, hogy rálátást nyerjenek a tanulók arra, hogy mire voltak képesek a mérés során; másodlagos célja pedig, hogy megbeszéljük a mérés eredményeit és elemezzük a hibákat.
A célom-elértem. A második alkalommal sikerült ismertetnem a mérés eredményeit a tanulókkal, megbeszéltük, közösen elemeztük a hibákat. Majd pedig játékos formában végeztünk olyan feladatokat, amelyek több tanulónál is nehézséget okoztak a feladatlap megoldásakor. A foglalkozáson frontális munka, megbeszélés és magyarázat is volt egyaránt. Kérdések és válaszok sorozata hangzott el, ami a könnyebb megértést segítette. A tanulók aktívak és vidámak voltak.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
A/2 csoport
2018. 10. 10.
A foglalkozás témája: játékos anyanyelvi feladatok. Szókártyák és nyelvtörők segítségével, egyénileg minden gyereknek lehetősége nyílt a gyakorlásra, fejlődésre. Nagy élvezettel figyelték és biztatták egymást. Az arcukon tükröződött, hogy tetszett nekik a feladat. Különösen nagy örömmel vettek részt abban a kommunikációt és kreativitást fejlesztő játékban, melyben a kapott szókártyán lévő szót kellett bemutatniuk először mozdulatokkal beszéd nélkül, majd pedig meg kellett magyarázniuk mit jelent az a szó, s a mindennapi szóhasználatukban mikor és hol szokták használni.
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson a család témakörét dolgoztuk fel. A gyermekek családrajzot készítettek, majd bemutatták családjuk tagjait a felírt kifejezések segítségével. Nevüket, életkorukat mutatták be egymásnak. Nagyon családias, szeretetteljes légkörben töltöttük el az időt.