Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
Október 25.- én a család halottairól ejtettünk szót, mindenki elmesélte, milyen halottai vannak a családjának és milyen hagyományokat ápolnak Halottak Napján.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
Október 25.-én a lengyel – magyar kapcsolatokról, a történelmi barátságról esett szó. Nemzeti ünnepeinken való részvétel és a lengyel közelgő államalapítási évforduló került szóba.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/1 csoport
Ideje: 2018. 10. 24.
Vezető: Kurekné Balovics Éva
Téma: Egyszerű szöveges feladatok készítése
Egy kicsit nehezebb témát választottunk az októberi második foglalkozás témájául. Több okból is. Az egyik az, hogy maga az írás, olvasás szövegértés is szokott problémákat okozni. Most pedig még ehhez hozzávettük a matematikát is. Tényleg nehéz fába vágtuk azt a képzeletbeli fejszénket. Először csak nagyon egyszerű feladatok lejegyzésével, megoldásával kezdtük. Amikor már egy kicsit belemelegedtünk a témába, akkor jöhettek a nehezebb, fajsúlyosabb feladatok. Egészen ötletes megoldások is születtek. A legjobban azokat a részeket kedvelték, ahol nem egyedül kellett kitalálniuk a szöveget, hanem csoportmunkában dolgozhattak. Igyekeztünk ide is becsempészni a játékosságot és humort is. Jól elfáradtak a foglalkozás végére.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/2 csoport
Foglalkozás időpontja: 2018. október 24. (szerda)
1400 – 1445
Foglalkozást tartó: Varga Zsolt
Téma: A mérés eredményeinek kiértékelése
A második alkalom során a tanulókkal közösen értékeltük ki a múlt alkalommal megoldott feladatok hibáit. Ezt követően szóban számoltunk (láncszámolás), valamint begyakoroltuk az alapműveletek elvégzését. A második alkalommal a központi feladat az elemi számolási készség fejlesztése volt. A szorzótábla felidézése, és átismétlése után a négy alapműveletet gyakoroltuk, először feladatlapon, majd a tanulók külön – külön jöttek a táblához.
A tanulók csoportosan, párosan, és önállóan is oldottak meg feladatokat. A legjobban a páros munka nyerte el tetszésüket.
A gyerekek a táblai munka során nagyon tevékenyek voltak, és felszabadultan dolgoztak. A gyerekek egymást szólították a táblához, és egyre nehezebb feladatokat adtak egymásnak. A foglalkozás során teljes mértékben sikerült begyakorolni az alapműveletek elvégzését.
A foglalkozás jó hangulatban telt el, a tanulók a feladatokat figyelemmel kísérték, és megoldották.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az előző órákon tanultakat ismételtük, gyakoroltuk az adott feladatok segítségével. Csoport munkában dolgoztunk. Helyszíneket, időpontokat, család jellemzőket húztunk, majd ezeknek megfelelően kellett megfelelő háttérbe helyezve felöltöztetnünk őket. Minden csapat bemutatta saját rajzát, majd a többi csoportnak kellett mondatokat alkotni a látottak alapján.