Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Február hónap harmadik foglalkozása az Unió fejlődési szakaszainak. A „hatok” bővülési szakaszai komoly érdeklődést váltott ki a diákokból. Magyarország csatlakozása és az azóta eltelt időszak eredményei, nehézségei, a jelen csatározásai napi ismeretekkel ruházták fel a tanulókat. Az előadás közben felmerült a külföldi munkavállalás, a schengeni határok kérdése, harc a terrorizmussal és a négy szabadság kérdésköre is. A tanulók együttműködők voltak, sokat kérdeztek és sokat válaszoltak is. Az előadás komoly földrajzi ismeretekkel is színesedett. Tartalmas együttgondolkodás volt.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
3.foglalkozás: Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának egyszerűsített változatának megismerése 2. rész. Kis csoportokat alkotva először önállóan összegyűjtötték a csoportok a diákok szerint fontos emberi jogokat, amiről még nem beszéltünk.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
A foglalkozás ismét gyakorlati jellegű volt. Az óra elején nyomtatott feladatlapokat oldottak meg, melyeken mértékváltások szerepeltek. A feladatokat párosával oldották meg, majd közösen ellenőrizték.
A legjobban a páros munka nyerte el tetszésüket, mert ilyenkor egymás feladatmegoldásait is ellenőrizhették.
Nagy érdeklődéssel és figyelemmel fogadták az olyan jellegű számításos feladatokat, melyeknek alapjai a mindennapi életből származnak (pl.: ballagás, osztálytalálkozó szervezése).
A gyerekek az eddig tartott foglalkozásokon jól érezték magukat, ezen alkalmak során kötetlenebb módon oldhatnak meg feladatokat, gyakorlatiasabban gondolkodhatnak.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
A harmadik foglalkozásnál már elmondható, hogy belerázódtunk a komoly munkába. Kissé még bátortalanul, de kellően pozitív hozzáállással végzik a feladatokat. Bár a feladatmegoldások tempója nem mindig kielégítő, a tervezett feladatok egy részére nem tudtunk sort keríteni, de a célok között szerepel a munkatempó javítása is. Erre a foglalkozásra írásbeli feladatlapot terveztünk, szóbeli javítási lehetőséggel. A tanulók egyik része jobban szeret önállóan, írásban dolgozni. Egy másik részük sokkal sikeresebb a szóbeli feladatoknál. A csoportmunkával igyekszünk kiegyensúlyozni ezeket a különbségeket.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. csoport
A hangos olvasás fejlesztése kiemelt feladatunk. Ebben a korban még nagyon szeretik a gyerekek a népmeséket, népmondákat. Ezekből szemezgettünk.
Szerepek szerint olvastak a tanulók. Előtte megbeszéltük, hogy figyeljenek oda a megfelelő hangerőre, tempóra, az írásjelekre, a kifejező olvasásra. Nagyon élvezték a dramatizálást, jó hangulatban telt a foglalkozás. Néhány tanulóról kiderült, hogy rejtett színészi képességei vannak. A gyerekek felszabadultak voltak, szinte minden szerepben ki szerették volna próbálni magukat.
Ajánlottam nekik néhány könyvet, a könyvtár használatára is felhívtam a figyelmüket. Néhányan beszámoltak nekünk arról, hogy milyen könyvet olvastak, vagy olvasnak mostanában. Sikerült felkelteni a többi tanuló érdeklődését is.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
A harmadik foglalkozás 2018. 02. 21.-én volt megtartva. Témája: a hangos olvasás fejlesztése, dramatizálás volt. A foglalkozás nevelési célja az volt, hogy felhívjam a tanulók figyelmét arra, hogy milyen fontos jelentősége van a kifejező olvasásnak. Oktatási célja pedig, hogy gyakorolják és fejlesszék a hangos és kifejező olvasást, dramatizálást.
A célom elértem. A harmadik foglalkozáson a hangos, kifejező olvasás gyakorlásával és fejlesztésével foglalkoztunk. Továbbá a tanulók egy-egy meserészletet olvastak fel dramatizálva. Mindenki igyekezett a ráeső szereprészt minél kifejezőbben és szebben mondani. Nagy élvezettel figyelték egymást. Látszott rajtuk, hogy tetszett nekik, amit a végén tapsolással fejeztek
Nyelvi foglalkozás – angol
Ezen a foglalkozáson az angol abc-t ismertük meg. A Boney M dalának meghallgatása után összehasonlítottuk a magyar és az angol abc-t. Kielemeztük az azonosságokat és a különbségeket. Gyakoroltuk a helyes hangoztatást. Akasztófa játékkal gyakoroltuk a betűzést. A nevek betűzése alapján kellett egymást felismerni. A foglalkozás végén az Abc dalt tanultuk meg. Vidáman, jó hangulatban töltöttük el az időt.