Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
November 29.- én mulatságot rendeztünk, táncházat és táncoktatást tartottunk a gyerekeknek. A szomszéd falu táncát, Gagybátort dolgoztuk fel és a falu szülöttének, Hadházy Ferencnek a motívumkincsét tanulták meg a résztvevők. Mindenki nagyon jól érezte magát a rövid táncalkalmon. Páros és körcsárdás motívumokat tanulhattak leginkább.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
November 29.- én az ENSZ globális migrációs paktum, és az EU migrációs politikáját, illetve ezek gazdasági- politikai hátterét vettük górcső alá. Annál is inkább, mert a decemberi marrakeshi konferencián az EU több tagállama is hiányozni fog, kilépése miatt. Ez okból nem lesz egység a tagállamok között.
Ebben a hónapban nagyon sok aktualitást dolgoztunk fel, a tanulók érdeklődéssel fogadták a híreket.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/1 csoport
Ideje:2018.11.28.
Vezető: Kurekné Balovics Éva
Téma: Alapműveletek gyakorlása – csoportverseny
A hónap második foglalkozására nagyon sok feladatot terveztünk. Mivel a legjobban játszani szeretnek, ezért a feladatok jelentős része tartalmazott játékos elemeket. A mozgásnak is fontos szerepet szántunk, ezzel is színesítettük a megoldandó példákat, kedvet csináltunk a nehezebb feladványokhoz is. Egy kislány úgy fogalmazott, hogy nem is vette észre, hogy tanultunk, pedig azt tettük. A legnagyobb motiváló erőnek a verseny bizonyult. Mindenki nagyon igyekezett, hogy önmagának és a csoportjának is sok-sok pontot gyűjtsön. Amelyik csoport egy kicsit lemaradt, az sem keseredett el, iparkodott helyes megoldásokat produkálni a megadott időkereten belül. A verseny állását minden feladat után rögzítettük, így könnyű volt nyomon követni a pillanatnyi helyezéseket, ami a verseny során többször is változott, módosult. Izgalmas foglalkozáson vettünk részt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/2 csoport
Foglalkozás időpontja: 2018. november 28. (szerda)
1400 – 1445
Foglalkozást tartó: Varga Zsolt
Téma: Logikai játékok
A tanulók egyre nagyobb fegyelemmel és türelemmel várták a foglalkozást. Ezen a foglalkozáson nem matematikai feladatokat oldottunk meg, hanem sakkoztunk, és logikai játékokkal tevékenykedtünk.
A foglalkozás során mindvégig a jókedv, és a vidámság volt jellemző.
Nyelvi foglalkozás – angol
Daily routine – napirend kifejezése volt a mai nap feladata. A napi tevékenység gyakorlása játékos formában – szójáték, igen-nem játék, Who am I? játékok segítségével.