Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Társadalmi felelősségvállalás
December hónap az ünnepi előkészületekkel telt el. Mivel több jeles nap is van a hónapban, ezért tartalmas programokkal vártam a gyerekeket.
December 6.- án kézműves foglalkozás keretében karácsonyi díszeket és ajándékokat készíthettek a tanulók. Fára akasztható díszeket és személyes ajándéktárgyakat készítettük ezen a foglalkozáson.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
December hónapban folytatódtak az aktuális témakörök és hírek megbeszélése.
December 6.- án a brexit jelen állását vizsgáltuk meg, miszerint Theresa May brit miniszterelnök milyen elképzeléseket vázolt föl az EU- ból való kilépés feltételeiről. Ez magyar szempontból azért érdekes, hogy a magyar munkavállalóknak milyen megváltozott jogi háttérrel kell szembenézniük 2020 után.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/1 csoport
Ideje: 2018. 12.05.
Vezető: Kurekné Balovics Éva
Téma: Játékos logikai feladatok
Egyre nagyobb rutint szereznek a tanulók a feladatok megoldásában. Várják és igénylik azokat a típusú feladatokat, amelyek egy kicsi gondolkodást igényelnek, nem lehet azonnal rávágni a választ. A csoportban dolgozás még nem vált rutinná. Néhány feladattípusnál pedig nagyon hasznos is lehet. Némely tanuló még nem igazán érzett rá a matematika szépségére, őket bizony néha csellel vagy jutalommal beígérésével lehet rábírni a feladatok végzésére. Összességében jó hangulatú foglakozás volt, többen mondták, hogy már nagyon várják a következőt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
A/2 csoport
2018. december 05.
1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Játékos logikai feladatok.
A tanulók egyre nagyobb fegyelemmel és türelemmel várták a foglalkozást. Ezen a foglalkozáson nem matematikai feladatokat oldottunk meg, hanem sakkoztunk, és logikai játékokkal tevékenykedtünk. A gyerekek a feldatok megoldásában egyre több rutint szereznek és így válnak gyakorlatiasabbá.
A foglalkozás során mindvégig a jókedv, és a vidámság volt jellemző.
Nyelvi foglalkozás – angol
A napirend témáját folytatva a szabadidős tevékenységek kifejezésére fektettünk hangsúlyt. Megismerkedtünk a napok neveivel, gyakoroltuk az időpontok kifejezését. Saját napi rajzos időbeosztást készítettünk, melynek elkészítése során sokat nevettünk, beszélgettünk kedvenc tevékenységeinkről.