Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Február 21.- én szemétszedést szerveztünk. A hó alól kikandikáló hulladékokat gyűjtöttük össze megfelelő védőfelszereléssel. Kesztyű és műanyagzsákok álltak rendelkezésünkre. Az intézmény környezetéből hat zsák szemetet szedtünk össze. Ismét megállapítottuk, hogy kevesebbet kellene inkább szemetelnünk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Február 21. –én a román elnökség volt az előadás témája. Kielemeztük, hogyan és miért lehet egy olyan állam a kedvence Juncker Úrnak, amely következetesen csorbítja kisebbségeinek jogait. Hogyan lehet egy olyan személy jelölt a jogi apparátusban, akit otthon ügyészi felügyelet alatt áll. Több olyan kérdés is szóba került, amely a székely autonómiával is kapcsolatos.
Nyelvi foglalkozás – angol
38-40. foglalkozás
A foglalkozáson az angol zenei kultúra egyik mérvadó csapatával, a Beatles együttessel ismerkedtünk. Az Egy nehéz nap éjszakája című film megtekintésével képet kaptunk a 60-as évek zenéjéről, életmódjáról, öltözködéséről. Felidéztük a négy „gombafejű” munkásságát.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv A/1
Készítette: Vaszily Szilárdné
Időpont: 2019.02.20.
Téma: „Édes anyanyelvünk”
Vetélkedő az Anyanyelv napja alkalmából.
Februárban ünnepeljük a Magyar nyelv napját.
Ennek tiszteletére játékos vetélkedőt szerveztünk. A tanulók csoportokban tevékenykedtek. A feladatokat projektor segítségével oldották meg. Egészséges versenyszellem volt rájuk jellemző. Többnyire játékos, szórakoztató feladatok voltak. Sokat nevettünk, játszva tanultunk. Kérték, hogy gyakrabban szervezzünk hasonló vetélkedőket. Jó volt látni, ahogy gondolkodtak, törték a fejüket 1-1 kérdésen.
Tantárgyi fejlesztés – Magyar nyelv A/2
2019. 02. 20.
Ez a foglalkozás az anyanyelv napjához kötődött, melyet február 21-én méltatunk. Témája: Játszunk együtt anyanyelv napján!
Ezen a soron következő magyar nyelvi foglalkozáson játékos- vetélkedő formájában hívtam fel a gyerekek figyelmét az anyanyelv fontosságára, szépségére és ápolásának elengedhetetlen feltételére. A tanulók három csoportot alkotva mérték össze tudásukat, ügyességüket és kreativitásukat. Mosolygó arccal és érdeklődve várták mikor jelenik meg a kivetítőn a soron következő versenyfeladat, amit szükség esetén, feladatlapon is megkaptak, majd közösen is ellenőriztük a helyes megoldásokat. Mindenki nagyon jól érezte magát, a tanulók mindvégig aktívak voltak, örömmel végezte mindenki a játékos, gyakran megnevettető feladatokat.