Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Második foglalkozás április 11.- én volt. Ekkor társasjátékokat vettünk elő és ezekkel játszottunk. A gyerekek nehezen tudnak együttműködni, így elég nehézkesen folydogált a játék.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A második foglalkozáson április 11.- én a 70 milliárd forint sorsáról beszélgettünk, melyet hazánk kap a Magyarország- Graz között megépítendő autópályára és a Budaörsi szennyvíztisztító fejlesztésére.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Készítette: Kurekné Balovics Éva
Ideje: 2019. 04. 10.
Téma: Társasjátékok: malom, sakk
Az ilyen típusú foglalkozások nagyon kedveltek a tanulók körében, hiszen játszani mindenki szeret. A délutáni foglalkozásokon már megismerkedtek a játékok alapjaival. Most átismételtük a játék szabályait. El kell ismerni, hogy ügyesen, talpraesetten fogalmazták meg mondanivalójukat, a tanulók többsége tudja és alkalmazza is a szabályokat. Egy rövid ismertető rész után kezdődött az igazi játék, melyet nagyon élveztek. Tanultak néhány cseles megoldást és lépést. Mindenki ügyesen játszott, jó hangulatú órát töltöttünk együtt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Foglalkozás időpontja: 2019. április 10. 1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Táblajátékok (malom, sakk)
Az áprilisi második foglalkozáson a társasjátékoké volt a főszerep. A bevezető részben azt állítottam, hogy most nem fogunk tanulni. Ez persze csak részben volt igaz, hiszen a játékszabályok felidézése, és megismertetése az új tanulókkal már a tanulási folyamat része volt. Azért szeretik a gyerekek az ilyen jellegű foglalkozásokat, mert nem is veszik észre, hogy tanulunk; csak éppen játékos formában.
A malomjáték még mindenkinek tettszett, gyorsan le is játszottak néhány menetet belőle. A sakk már kihívások elé állította némelyiket, hiszen ez a játék pontos szabályismeretet, logikai képességeket, összpontosítást igényelt. Mindig van egy-két tanuló, aki tudásban, játéktechnikában példát mutathat a többieknek.
A felszabadult, vidám foglalkozás sok örömet okozott, nehezen vették tudomásul, hogy vége van. Jó volt látni a lelkesedésüket.
Nyelvi foglalkozás
46-49. foglalkozás
Ezeken a foglalkozásokon a korábban tanultakat gyakoroltuk játékos formában. A nagy, színes dobókockák segítségével számokat alkottunk, ismertünk fel. Ez segítette a számok neveinek mélyítését. A Blokus és Szinecske játék segítségével a színeket és szintén a számokat elevenítettük fel. Szerepjátékok során vásárolgattunk, fizettünk, párbeszédet igyekeztünk alkotni. Jókat nevettünk a véletlenül adódott vicces szituációkon. Végül számítógépes feladatok megoldásával ellenőriztük tudásunkat.
A foglalkozások jó hangulatban, vidáman teltek. Az ismeretszerzés mellett közösségépítés is megvalósult, ami nagyon fontos a gyermekek kapcsolatainak fejlesztésére.