Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Az áprilisi utolsó találkozásunkkor ismét táncoltunk. 25.- én szatmári táncokkal búcsúztunk a hónaptól. Átvetőket és forgó váltókat tanultunk a gyerekekkel. A foglalkozást zenés gimnasztikával kezdtük és guggolós játékkal zártuk. Kellemesen elfáradtunk a végére.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A negyedik alkalom április 25.- én volt, melyen beszámoltam az Európai Néppárt balratolódásáról és Timmermans – Weber- Orbán vitákról. Megállapítottuk, hogy ha így halad a Néppárt irányvonala, akkor könnyen előfordulhat, hogy a választások után új pártcsalád tagja lehet a Fidesz.
Tantárgyi fejlesztés – magyar- 1. csoport
Készítette: Vaszily Szilárdné
Időpont: 2019.04.24.
Téma: „Sajtóhiba”
A tavaszi szünet utáni első alkalom kicsit nehezen indult, a gyereke még fáradtak voltak, vissza kellett szokniuk az iskolai élethez. A foglakozás elején elmondták élményeiket arról beszélgettünk, hogy hogyan tel el a Húsvét. Sokat játszottunk a sikeres ráhangolódás érdekében. Ezután kaptak egy hibás szöveget, amelyet ki kellett javítaniuk. Ügyesen megtalálták a hibákat. A foglakozás végére nagyon jól összekovácsolódtunk ismét, úgy belemelegedtek a feladatmegoldásba, hogy abba sem akarták hagyni.
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
Április 24.-én a magyar nyelvi foglalkozás témája szógyűjtés volt, melyen csak húsvéttal kapcsolatos szavakat lehetett mondani. Külön öröm volt mindenkinek, hogy játékos formában zajlott a foglalkozás. Kört alkotva, szivacslabda segítségével zajlott a fejlesztés. Folyamatosan továbbadva a labdát mondogatták a húsvéttal kapcsolatos szavakat, saját maguk is meglepődve azon, hogy mennyi sok szót ismernek ebben a témakörben. Majd ezt követően mondatba foglaltak egy-egy szót, odafigyelve arra, hogy a mondatok összekapcsolódjanak, ezzel a szövegalkotást is gyakorolva. Mindenki arcán mosoly tükröződött, látszott a gyerekeken, hogy tetszett nekik a fejlesztő foglalkozás.
Nyelvi foglalkozás
46-49. foglalkozás
Ezeken a foglalkozásokon a korábban tanultakat gyakoroltuk játékos formában. A nagy, színes dobókockák segítségével számokat alkottunk, ismertünk fel. Ez segítette a számok neveinek mélyítését. A Blokus és Szinecske játék segítségével a színeket és szintén a számokat elevenítettük fel. Szerepjátékok során vásárolgattunk, fizettünk, párbeszédet igyekeztünk alkotni. Jókat nevettünk a véletlenül adódott vicces szituációkon. Végül számítógépes feladatok megoldásával ellenőriztük tudásunkat.
A foglalkozások jó hangulatban, vidáman teltek. Az ismeretszerzés mellett közösségépítés is megvalósult, ami nagyon fontos a gyermekek kapcsolatainak fejlesztésére.