Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Az első foglalkozásunk május 2.- án volt. Ekkor a néptánc foglalkozáson összegyűltünk, hogy felelevenítsük az eddig tanultakat. Zenés bemelegítés után a fent hangsúlyt gyakoroltuk, majd a csárdás alaplépéseit ismételtük át. Ekkor egyénileg és párban is táncoltunk. Kisebb motívumfűzéseket is megtanultunk a koreográfiánkhoz. Ugyan is eldöntöttük, hogy év végéig egy kisebb 1- 2 perces összeállítást is megtanulunk. A koreográfia szatmári zenére lassú csárdással kezdődik majd. A foglalkozás végén játszottunk egy párválasztó játékot.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A hónap első foglalkozása május 2.- án volt. Ebben a szakaszában az EP választásnak a hazai lehetőségeket beszéltük meg. Az ellenzéki pártok közül a Jobbik, az MSZP és a DK számíthat relatíve sikeres eredményre, a Momentum és az LMP, illetve a Munkáspárt és a MI hazánk Mozgalom kérdéses, vajon be jutnak- e az Európai Parlamentbe. Megbeszéltük, melyik pártról mit érdemes tudni és megneveztük a listavezetőket is.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Készítette: Kurekné Balovics Éva
Időpontja: 2019. 05. 08.
Téma: Logikai játékok
A foglalkozás tervezett témája a bevezetés a logikai játékok rejtelmeibe. a tanulók mindegyike kapott egy előre nyomtatott logikai készletet, amit nekik kellett kivágniuk. már ez is nagyon izgalmas volt, bár a tervezettnél jóval több időt elvett. Aztán következett az igazi játék, amely sok-sok meglepetést tartogatott. Először párokban kaptak feladatokat, majd csoportokban dolgoztak. Az időbeosztással akadt némi nehézségünk, de aztán felpörgettük az eseményeket. A végén a versenyfeladat is jól sikerült. Nagyon tartalmas és jó hangulatú foglalkozást zártunk ezen a napon.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Foglalkozás időpontja: 2019. május 08. 1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Logikai játékok
Sok-sok logikai játékkal készültünk az ötvenedik foglalkozásra. A gyerekek saját maguk is készítettek logikai lapokat. Az iskola saját készletéből is használatba vettünk néhányat.
Először párokban ismerkedtek a játékokkal, majd csapatokat szerveztünk és így kaptak különféle érdekesebbnél érdekesebb feladatokat. A gyerekeknek nagyon tetszett. Gyorsan haladtak, a játékdobozokat is cserélgették egymás között a csoportok. Többeknek már ismerősek voltak ilyen típusú játékok, de ők is találtak újdonságot, vagy olyat, amivel szívesen foglalkoztak.
Örömmel tapasztaltuk, hogy még a legizgágább gyerekek is tudtak elmélyülten, odafigyelve játszani. Mindenki jól szórakozott, és a játékok segítségével sokat is tanult.
Nyelvi foglalkozás – angol
50-53. foglalkozás
Ez a négy foglalkozás így év vége felé a szórakozásról, a szórakozva tanulásról szólt. A Mamma mia! című filmet néztük meg angol nyelven magyar felirattal. Nem csak az angol kiejtést, megértést gyakoroltuk vele, hanem az olvasási készséget is fejlesztettük. Ez nagyon jó felkészülés, gyakorlás volt mind az angol nyelvi, mind a szövegértő olvasás kompetencia méréséhez. A kellemes zenékre bizony megmozdultak a lábak, fenekek, ülve mozogtunk a zene ritmusára.
Tartalmas foglalkozások voltak, mindenki jól érezte magát.