Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A második foglalkozáson május 9.- én folytattuk a megkezdett koreográfiát, miután bemelegítettünk, többször is eltáncoltuk nyitott fogásmódban a lassú csárdás motívumfűzését. Ezután zárt fogásmódban folytattuk a sorozatokat, ölelő fogásmódban kettes csárdásokat variáltunk. A folyamat végén pedig forgásokat és forgó váltókat illesztettünk. A foglalkozást zenés játékkal zártuk.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
A második foglalkozáson május 9.- én a kormánypárt prognosztizált eredményeit becsültük meg. Itt több intézet felmérései alapján kb. 50- 60 % közé becsültük a FIDESZ- KDNP várható eredményeit. Megismerkedtünk a kormánypárt programjával is és kiemeltük a lényeges különbségeket az induló pártok politikájában.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
Készítette: Kurekné Balovics Éva
Ideje: 2019. 05. 15.
Téma: Egyszerű szöveges feladatok megoldása.
A tematikában még egy külön foglalkozást terveztünk az egyszerűbb szöveges feladatok megoldására. Ennek oka az, hogy a gyerekek nehezen boldogulnak az ilyen típusú feladatokkal szövegértési problémák miatt. Tehát ez tulajdonképpen egy gyakorló – gyakoroltató jellegű foglalkozás volt. A módszereket tekintve pedig egyszerű, vidámabb hangvételű feladatlapot kaptak a gyerekek. Többen igényeltek segítséget, egy kis plusz információt az önálló munkavégzéshez. Nem sikerült minden betervezett feladat végére érniük, de voltak néhányan, akik otthoni feladatlapot is vállaltak. Ez egy olyan része volt a tematikának, amellyel még érdemes egy-két hasonló jellegű foglalkozást tervezni.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
Foglalkozás időpontja: 2019. május 15. 1315 – 1400
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Egyszerű szöveges feladatok
A tanulók ezen a foglalkozáson egyéni feladatlapokat kaptak, de a felmerülő kérdéseket feltehették, s a táblánál közösen is oldottunk meg feladatokat, mintapéldákat.
Voltak olyan gyerekek, akik önállóan oldották meg a feladatokat; azonban akadt olyan is, aki folyamatos segítségre tartott igényt.
Az érdeklődés fenntartása; motivációs lehetőségek sokfélesége színesítette a foglalkozást. A legjobb rész az volt, amikor a tanulók találhattak ki feladatokat egymásnak; ebből csináltak egy kis versenyt is. Ettől kicsit felpezsgett a hangulat is. Érződik már egy kis tanév végi hangulat is, sokan tanulnak most egy kicsit többet a tanév végi jobb jegyekért.
Nyelvi foglalkozás – angol
50-53. foglalkozás
Ez a négy foglalkozás így év vége felé a szórakozásról, a szórakozva tanulásról szólt. A Mamma mia! című filmet néztük meg angol nyelven magyar felirattal. Nem csak az angol kiejtést, megértést gyakoroltuk vele, hanem az olvasási készséget is fejlesztettük. Ez nagyon jó felkészülés, gyakorlás volt mind az angol nyelvi, mind a szövegértő olvasás kompetencia méréséhez. A kellemes zenékre bizony megmozdultak a lábak, fenekek, ülve mozogtunk a zene ritmusára.
Tartalmas foglalkozások voltak, mindenki jól érezte magát.