Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A második alkalom szeptember 19.- én volt, melyen átismételtük a néptáncból tanultakat. Rájöttünk, hogy a kevésből is sokat lehet felejteni, de azért akadtak hárman- négyen, akik remekül megjegyezték a szatmári csárdás és verbunk tanult motívumait. A foglalkozás nagy részében táncházat tartottunk sok- sok párcserével. Nagyon jól éreztük magunkat és el is fáradtunk rendesen.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
A második foglalkozáson megismerkedtünk Ursula Von Der Leyen asszonnyal, aki az Európai Bizottság új elnöke lett. Szóba került a német kormányban és a CDU- ban betöltött funkciói is. Magyarország személyében bizakodásra okot adó vezetőt támogatott a szavazáson. A foglalkozás szeptember 19.- én lett megtartva.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Időpont: 2019.09.11.
Téma: Éves munkaterv megbeszélése, célok, feladatok, bemeneti mérés
Szeptemberben bemeneti méréssel szoktunk indítani, hiszen fontos, hogy lássuk mire építhetünk, milyen képességekkel rendelkeznek a gyerekek és az sem utolsó szempont, hogy mennyit fejlődtek a nyáron. Rövid élménybeszámoló után (nyári élményekről) beszélgettünk a várható munkáról feladatokról, célokról, majd önállóan hozzáláttak a bemeneti méréshez. Mint mindig, most is a szövegértéssel volt a legtöbb probléma. Próbáltam játékos feladatokat keresni, mert az jobban leköti a figyelmüket, és jobban motiválhatóbbak. Néhányan kifutottak az időből és pár feladattal nem tudtak elkészülni. Az egy kicsit megnyugtatta őket, hogy jegyet nem kaptak rá. A magatartásukkal nem volt semmi gond.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
2019. 09.13.
A/2 csoport
A 2019/20-es tanév első foglalkozása szeptember második hetén volt megtartva (2019.09.13.) Az első foglalkozás témája: az éves munkaterv megbeszélése, bemeneti mérés megírása, mivel megváltozott a csoport összetétele. Ezt azért tartottam szükségszerűnek, hogy lássam, mi az, amire több figyelmet kell fordítani a foglalkozások során.
A foglalkozás során sikerült elérnem a magam elé kitűzött célt. A gyerekek mosolygó arccal hallgatták, hogy milyen színes és változatos feladatok állnak előttük a tanév során. A tudásszint felmérése, a bemeneti mérés megírása feladatlap és szövegértési feladatokkal történt. Ismertettem a gyerekekkel azt is, hogy a tanulás mellett nagyon sokat fogunk játszani, ugyanis a fő szempont a játékosság. Ennek mindannyian nagyon örültek.
Nyelvi foglalkozás – angol
57. foglalkozás
A tanévet az eddig tanultak ismétlésével kezdtük. A szokásos udvariassági témák – köszönés, bemutatkozás, érdeklődés egymás iránt – után egy tartalmas, mély mondanivalójú videoklippet néztünk meg. A zene meghallgatása után elmondtuk, milyen gondolatokat ébresztett bennünk a film. Ezután a szöveget bemutató változatot néztük meg. Kerestünk benne ismerős szavakat, kifejezéseket. Az ismeretleneket online szótár segítségével lefordítottuk. Végül megpróbáltuk énekelni a dalt. Mindannyian jól éreztük magunkat.