Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Téma: Schengeni-övezet az EU-ban
A Schengennel kapcsolatos ismeretek nagy érdeklődést váltottak ki a tanulók körében, mert a külső és belső határok és azok minőségi differenciái érdekes kérdéseket vetettek fel. Az ellenőrzések és a határvédelem jól motiválta a tanulókat, nagyon sok kérdést tettek föl ezekkel kapcsolatosan. Többen elmesélték, milyen volt a külföldi útjuk során a határellenőrzés, ha nem schengeni országba utaztak. Az élelmiszerekkel és a szabadon kivihető árukkal kapcsolatosan sok új információval gazdagodtunk. A határvédelem témakörében szóba került a migráció és az ezekkel szorosan kapcsolható terrorizmus is. Meglepően friss információk birtokába jutottunk minden témakörben.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
8. foglalkozás: Tavaszi jeles napok, népszokások, húsvéti ajtódísz készítés. Mindenki izgatottan várta, hogy elkészüljenek a szebbnél-szebb alkotások.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
Téma: Szókincsfejlesztés, szólánc játék.
Ezt a feladatot csoportmunkában oldották meg a gyerekek.
Nem volt ismeretlen számukra a szólánc játék, hiszen tanórákon is gyakran alkalmazzuk.
Fejleszti a szókincsüket, figyelmüket, memóriájukat.
Ez a feladat alkalmas volt a köznevek, tulajdonnevek gyakorlására is.
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Ezen az órán kombinatorikai feladatokkal foglalkoztunk a tanulókkal. A gyerekek a foglalkozás elején, kinyomtatott feladatlapot kaptak, melyet egyéni munkában, önállóan kellett megoldaniuk.
A feladatlapon különböző feladatok szerepeltek, melyek leginkább arra a témára összpontosítottak, hogy „hányféleképpen”. Bizonyos feladatokat a gyakorlatban is eljátszottunk.
Pl.: – Számkártyákból hányféle szám rakható ki?
– Hányféle eredmény lehet egy futóverseny alkalmával?
– Hogyan tudunk színes rudakat sorba helyezni?
– Hogyan alakíthatók ki táncos párok fiúkból és lányokból?…
Tantárgyi fejlesztés – magyar – 2. csoport
A nyolcadik foglalkozás 2018.03. 28- án volt megtartva. Témája: szókincsfejlesztés, szólánc játék. A foglalkozás célja az volt, hogy fejlesszem a tanulók szókincsét.
A célom elértem. A gyerekek csoportmunkában dolgoztak közösen egy- egy nagy lapon. Különböző játékos feladatokkal, mint például szólánc játékkal sikerült a szókincsüket fejlesztenem. Bizonyos kezdőbetűk megadásával kellett keresztneveket és állatokat felsorolniuk megadott idő alatt. Így egy kicsit versennyé formálva a játékos-feladatot még jobban sikerült motiválni őket a gondolkodásra. A végén nagy élvezettel számoltuk össze, melyik csoportnak hány szót sikerült írnia. Nagy örömmel töltötte el őket ez a játékos feladat.
Nyelvi foglalkozás
A foglalkozásokat azzal kezdtük, hogy ráhangolódásképp gyönyörű képeket kerestünk Londonról, Nagy-Britanniáról. Élvezettel mutatták, mit találtak. A beszélgetés közben sok érdekességet is megbeszéltünk (királyság, stb.) Ezután gyakoroltuk a létigéket, majd megismertük és alkalmaztuk a birtokos jelzős kifejezéseket. Internetes feladatokat oldottunk meg a témában. Nagyon élvezték a számítógép használatát, tudatosult bennük, hogy nem csak játékra használható a számítógép. A foglalkozást játékkal zártuk.