Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A harmadik foglalkozás az ünnep jegyében telt el, mindenki részt vett egy-egy dal eléneklésében, vagy versmondásban. Csoportokban, esetleg osztályokban kerültek sorra és színpad- szerűen adták elő a tanult produkciókat. December 19.- én ez volt az év utolsó foglalkozása.
Tematikus foglalkozás – Európai Unió
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 1. csoport
2019. december 18.
Foglalkozás vezető: Varga Zsolt
Téma: Táblajátékok: malom, sakk.
Mindig nagy öröm, ha tanulás helyett játszhatnak. Most is nagyon várták már a játékdobozok előkerülését.
Sakkozni még nem mindenki tud, ezért a szabályokat néhány ügyes tanuló foglalta össze a csoportnak. Volt két páros, akik már egymással többször is játszottak. Ők vállalták, hogy segítik a többieket a játékban a tanácsaikkal.
A malomjátéknak már nagyobb volt az ismertsége. A többség itt már ismerte a szabályokat; néhányan be is mutatták tudományukat a csoportnak.
A végén egy kis „házi bajnokságra” is sor került. Hasznos, tartalmas délutánt tölthettünk együtt.
Tantárgyi fejlesztés – matematika – 2. csoport
2019. december 18.
Foglalkozás vezető: Kurekné Balovics Éva
Téma: Táblajátékok: malom, sakk.
A játékos feladatoknak mindig örülnek a gyerekek, hát még akkor mekkora az öröm, ha igazi játékokról van szó. Amikor kiderült, hogy a játék a sakk és a malom lesz, akkor a kezdeti lelkesedés kicsit alábbhagyott, mert néhányan jelezték, hogy ők nem ismerik a játékot. Azt terveztem el, hogy nem én fogom elmondani a játék menetét, hanem azok a gyerekek, akik már ismerik. Ez jól bevált, rövid időn belül már zajlottak az első partik. Persze nem minden zökkenő nélkül zajlottak, de mindenki elég lelkes volt. A malmozással már könnyebben boldogultak. Sajnos az a tapasztalatunk, hogy otthon már nem divat testvérekkel, esetleg szülőkkel játszani. Pedig élvezték ezt a közös játékot.
Nyelvi foglalkozás – angol
70-71. foglalkozás
A januári foglalkozások a számítógépes játékok bűvöletében teltek. Angol nyelvi játékokat kerestünk az interneten, azokkal játszottunk. Örültünk, hogy több szót, kifejezést értettünk meg, mint a foglalkozások előtt. Ez is azt bizonyítja, hasznos volt a tanulásunk.